عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهدای 12 دی سال 57 ،سند افتخار و غیرت دینی جوانان گنبد کاووس هستند


شهدای 12 دی سال 57 ،سند افتخار و غیرت دینی جوانان گنبد کاووس هستند

شهدای 12 دی سال 57 ،سند افتخار و غیرت دینی جوانان گنبد کاووس هستند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای واقعه 12 دی سال 57 این شهرستان، این شهدا را سند افتخار و غیرت دینی جوان گنبدکاووس دانست.
فرهاد شیبک در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای 12 دی گنبدکاووس اظهار داشت: یاد شهدای این واقعه که از طلایه داران پیروزی انقلاب اسلامی هستند، باید همواره زنده باشد و آیین گرمیداشت آنها با شکوه برگزار شود.
وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی هرچه دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: شهدای 12 دی سال 57 گنبدکاووس که برای کمک به همنوعان خود به شهر گالیکش درشرق گلستان رفتند، در بازگشت مورد حمله مزدوران رژیم ستمشاهی قرار گرفتند و شهید شدند.
شیبک، واقعه 12 دی را یک فرصت خوب برای بزرگداشت شهدای این واقعه و ثبت ملی آن دانست و اضافه کرد: باید تلاش شود با برگزاری باشکوه مراسم شهدای این روز، شرایط را برای دیدار مردم منطقه شرق گلستان با رهبری و ثبت این واقعه در تقویم رسمی کشور مهیا کرد.
وی برلزوم همکاری و تعامل همه دستگاه ها برای برگزاری یادواره شهدای 12 دی گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، فضاسازی شهری و نامگذاری هفته پیش رو مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان به نام شهدای 12 دی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت شهدای این واقعه تاریخی است.
دراین جلسه همچنین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، روسای ادارات تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده تیپ 60 زرهی نیروی زمینی سپاه درگنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات خود برای برگزاری باشکوه یادواره شهدای 12 دی این شهرستان پرداختند.
این مسئولان درسخنان خود باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای 12 دی سال 57 گنبدکاووس و باتاکید برضرورت برگزاری باشکوه بزرگداشت این شهدا، احداث تندیس شهدای این واقعه و نصب آن درمقابل بیمارستان 12 دی، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم متمرکز شهدای 12 دی درشرق گلستان، تلاش برای ثبت این واقعه در فهرست وقایع ملی و نیز تقویم رسمی کشور و برنامه ریزی برای دیدار با مقام معظم رهبری را پیشنهاد دادند.
شهیدان والامقام علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی در روز 12 دی 1357 هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافند که این امر سبب عقب نشینی مزدوران شاه شد.
جوانان گنبدی که با اطمینان از پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند، نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.
همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه 12 دی سال 57 گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده های این عزیزان و نیز مردم و مسئولان منطقه برگزار می شود.

شهدای 12 دی سال 57 ،سند افتخار و غیرت دینی جوانان گنبد کاووس هستند

 

شهدای 12 دی سال 57 ،سند افتخار و غیرت دینی جوانان گنبد کاووس هستند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1201
  • کد خبر : 28814