عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای موسیقی سنتی و آیینی اقوام در بندرگز


اجرای موسیقی سنتی و آیینی اقوام در بندرگز

اجرای موسیقی سنتی و آیینی اقوام در بندرگز

همزمان با برگزاری دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ  اقوام در استان گلستان ، بخشی از اجرای برنامه موسیقی سنتی و آئینی اقوام با حضور میرزائی فرماندار، امام جمعه و جمعی از مردم هنردوست شهرستان در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد بندرگز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، علی اصغر میرزائی فرماندار شهرستان گفت : زمینه و ظرفیت های لازم جهت اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان بندرگز وجود دارد.

وی افزود : خداوند تبارک و تعالی انسانها را از لحاظ خلقت متفاوت آفرید و هر کدام از اقوام وطوایف مختلف  دارای ظرفیت های خاصی هستند و این ظرفیتهای متفاوت در کنار هم سبب رشد و توسعه جوامع خواهد بود.

فرماندار بندرگز گفت : باید به طرق مختلف زمینه نشاط جامعه را فراهم کنیم .  روایات متعددی داریم کسی که دل مومنی را شاد کند خداوند اجرو پاداش زیادی برای او  در نظر خواهد گرفت  . جامعه شاداب و بانشاط قطعا مورد رضایت  حق تعالی و ائمه اطهار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان  اظهار داشت : زمینه شادابی یک جامعه همان وحدت و همدلی و همزبانی می باشد . ممکن است اقوام مختلف با گویشها و زبانهای متفاوت در یک جامعه وجود داشته باشند لیکن همدلی آن جامعه را به نشاط و شادابی هدایت می کند . جامعه شاداب قطعا جامعه ای پویا و پرتحرک است.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی سازمانهای بین المللی در زمینه شادی و نشاط افزود : ارقامی که  از سوی این سازمانها استخراج شده  از لحاظ شادابی و نشاط جامعه در شان و منزلت کشور ما نیست . زمینه های ایجاد شادابی و نشاط سالم در کشور ما  زیاد است. نباید نشاط جامعه را با بی بند و باری اشتباه بگیریم . می توان در چارچوب قوانین و مقررات زمینه معنویت و نشاط جامعه را فراهم کرد و در شهرستان بندرگز این برنامه را با همکاری و حمایت مردم و گروههای مختلف پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم گروههای موسیقی ستنی و آئینی از استانهای بوشهر ، مرکزی و گروه دف نوازان گلستان به اجرای برنامه پرداختند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 878
  • کد خبر : 29012