عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عاشورا و کربلا جاودانه ترین و زیباترین حرکت امام حسین (ع) است


عاشورا و کربلا جاودانه ترین و زیباترین حرکت امام حسین (ع) است

عاشورا و کربلا جاودانه ترین و زیباترین حرکت امام حسین (ع) است

فرماندار شهرستان آق قلا در پنجمین جلسله شورای اداری این شهرستان ضمن تسلیت در گذشت آیت الله مهدوی کنی و فرا رسیدن ایام محرم گفت: هفته اول ماه محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است که برای برگزاری هرچه باشکوه این ایام ستادی ویژه در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد.

فرماندار آق قلا ادامه داد: عاشورا و کربلا جاودانه ترین و زیباترین حرکت امام حسین (ع) است که در راستای دو هدف امر به معرف و نهی از منکر انجام گرفته و در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر خط مشی پیامبراسلام (ص) بود که به بهترین نحو ممکن و مطلوبترین و جاودانه ترین شکل آن در کربلا اتفاق افتاد.

وی به نقل از پیامبر مکرم اسلام اظهار کرد:هر کس منکری ببیند باید با دست خود تغییر دهد اگر نتوانست با زبان خود و اگر نتوانست در قلبش آن را انکار کند این چار چوب امر به معروف و نهی از منکر است .

نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر است اضافه کرد : بر اساس قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ولی بایستی مدنظر داشته باشیم که در امر تذکر لسانی و امر به معروف باید دقت شود و با ظرافت خاصی انجام شود باید در انتخاب جملات و کلمات دقت نمود تا جاذبه های امر به معروف افزایش یابد و مبادا به جای جاذبه به دافعه تبدیل شود.

فرماندار دولت تدبیر امید در ادامه با اشاره به مضرات و خطرات مواد مخدر در جامعه خصوصا بین نسل جوان گفت:علاوه بر سودآوری مواد مخدر به عنوان چهارمین تجارت دنیا که باعث شده است افرادی زیادی را چرخش مالی مواد مخدر وسوسه کند و گرفتار مواد مخدر بشوند بُعد مهم قضیه خانمان براندازبودن این مواد است که تا حالا بسیاری از خانواده ها را نابود کرده است و باعث نابودی مدیران آینده کشور شده است .

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که کارهای زیادی برای مقابله با این معضل در سطح کشور انجام گرفته است ولی به علت وسعت آن به هدف مورد نظر دست پیدا نکردیم ؛3700 نفر شهید نیروی انتظامی و فوت روزانه 9 الی 10 نفر به دلیل اعتیاد به مواد مخدر ، 55 درصد طلاق ها و 70 درصد زندانیان و تحمیل میلیاردها تومان هزینه بر کشور برای مقابله با اعتیاد بخش از مضرات اجتماعی ، اقتصادی و انسانی مواد مخدر است.

هیوه چی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای مقابله با اعتیاد اضافه کرد: برای مقابله با این خطرات، تمام ارگانها مسئول هستند و این نیست که ارگان و یا اداره ای کنار با یستد و بگوید این مسئله به ما ربطی ندارد بلکه باید با اطلاع رسانی در ادارات از طریق چاپ بنر و بروشور در مبازه علیه مواد مخدر بسیج شوند.

فرماندار شهرستان آق قلا اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف پیشگیری از مواد مخدر از مدیران شهرستانی دو انتظار داریم ، اولا که برنامه آموزشی را با حضور رئیس اداره و کلیه کارکنان تدوین کنند و سپس نسبت به تبلیغات محیطی از طریق چاپ بروشور و تراکت .... با موضوع مواد مخدر در محیط اداره اقدام کنند.

هیوه چی در ادامه به روز ملی خانواده اشاره کردند و افزودند:خانواده اولین واحدی است که جامعه را را تشکیل می دهد و اگر واحدهای یک جامعه سالم باشند جامعه نیز سالم می شود.

فرماندار افزود: باید در این حوزه کارهای زیادی صورت پذیرد وبایستی این فرهنگ را نهادینه کنیم تا تک تک اعضای خانواده توانمند گردند.

وی با بیان اینکه بایستی ما آینده نگر باشیم گفت: ما در گذشته فرهنگ بسیار غنی داشته ایم و حال دچار فراموشی شده ایم یک بخش از مشکلات حال حاضر به دلیل فراموشی تأثیرها و نکات اساسی تربیتی در خانواده و فرهنگ گذشته ما ست. باید به گذشته ، حال و آینده بنگریم ارزش های مثبت را ادامه و نکات منفی را حذف و اصلاح نماییم و آن چه را به عنوان ارزش های فرهنگی مطرح است را عجین نماییم.

فرماندار افزود: انحراف و آسیب ها امروز جامعه ما در حال حاضر به دلیل توجه نکردن به ارزش های گذشته است باید ارزش ها احیا شوند فرهنگ اصیل و گذشته ما بسیار تأثیرگذار در اقتصاد خانوده است که الان آن را احساس می کنیم و مسئله ای که حال تبلیغ می گردد و لابه لای تهاجم فرهنگی است و قصد نهادینه نمودن بین جوانان و نوجوانان را دارد ، رفاه طلبی است ما نباید تقدس اشتغال را فراموش نماییم.

هیوه چی ضمن اشاره مجدد به هفته امر به معروف و نهی از منکر، آن را فرصتی برای تجمیع فکر ها برای تأثیر گذاری هر چه بهتر دانست.

فرماندار در پایان با مقدم دانستن فرهنگ بر اقتصاد گفت: اگر فرهنگ تقویت گردد تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی ، اجتماعی و ... تقویت و در نهایت جامعه مطلوبتری خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان جلسه نیز خبرنگاران مسائل و مشکلات شهرستان را مطرح کردند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 823
  • کد خبر : 2920