عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام تسلیت فرماندار ترکمن به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی


پیام تسلیت فرماندار ترکمن به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

پیام تسلیت فرماندار ترکمن به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن در پیامی ضایعه رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«.. الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنا لله وإنا إلیه راجعون » 
خبر درگذشت مجاهد فرزانه و نستوه، اسوه صبر و استقامت و استوانه استوار نظام جمهوری اسلامی، یار دیرین امام و رهبری جناب آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم گردید.
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران و یکی از نزدیک‌ترین یاران امام خمینی(ره) که علاوه بر ملکات و فضائل علمی و اخلاقی ، مسئولیت های متعددی که آن مرحوم فقید داشته و خدمات شایسته ایشان برای تحقق انقلاب اسلامی و استقرار و تحکیم درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ، همواره در یاد تاریخ می ماند و ملت شریف ایران همواره قدردان زحمات ایشان خواهد بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و خطابه‌های پرشور ایشان در عنفوان جوانی در مساجد شهرهای مختلف ایران در طول سال‌های دهه‌های ۲۰ و ۳۰ ، ۴۰ و بازداشت های پی در پی در زمان شاهنشاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، با همراهی همرزمانی عالم و آگاه از جمله آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی، از جمله فعالیت های ایشان در سال های قبل از انقلاب اسلامی بود.
تلاش مجدانه آن فقید در تربیت جوانان مومن و انقلابی بسیار حائز اهمیت بوده است. چنانکه بذر انقلاب را در دل جوانان مسلمان کاشت. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده‌دار مسؤولیت‌های مهمّی از عضویت شورای انقلاب اسلامی، عضویت شورای بازنگری قانون اساسی، سرپرستی وزارت کشور، ریاست مجالس خبرگان و شورای اسلامی، دو دوره ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلت نظام، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرماندهی کل قوا در زمان دفاع مقدس و ..... بوده‌اند که بیانگر نقش چشمگیر و بی بدیل ایشان  در اداره کشور در دوران انقلاب اسلامی بود.
این جانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله)، ریاست محترم جمهور، روحانیت معزز، ملت شریف ایران و خاندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم مغفور از درگاه باری تعالی علو درجات و همنشینی با محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.
والسلام علیکم و رحمة الله
عبدالحکیم فیروزی-فرماندار شهرستان ترکمن

ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .