عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن  صبح روز دوشنبه مورخه 20/10/95 باحضور عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان و  تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری تشکیل گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستا ن ترکمن؛  فیروزی فرماندار ضمن عرض تسلیت  رحلت حضرت معصومه (س) وآیت ا...هاشمی رفسنجانی  گفت: ایشان یاور حضرت امام خمینی (ره) از ستونها های انقلاب ، یار دیرین مقام معظم رهبری از اسطوره های مهم انقلاب ، مجاهدی نستوه  بود که نقش بی بدیلی در مبارزات قبل از انقلاب  و در ادامه پیروزی انقلاب داشت.

وی افزود: موضوع بازارچه از سالیان گذشته با حواشی مختلف کماکان لاینحل مانده و از آنجا که تعداد قابل توجهی در آن محل به کسب وکار می پردازند لذا ساماندهی بازارچه مهم و ضروری است و حق و حقوق دولت که تاکنون پرداخت نشده است باید پرداخت شود.

فیروزی در ادامه افزود: مسائل و مشکلات حقوقی بین طرفین باید از طریق دستگاه قضایی حل و فصل گردد. در خصوص صدور پروانه کسب که به آن اعتراض شده است اگر قانونی بوده چرا در این مدت 10 ساله داده نشد و اگر مشکلات و موانع قانونی دارد متولیان امر با حسن نیت مسائل را بین خود حل و فصل نمایند و در چارچوب قانون و تمکین به آن مشکلات را مرتفع نمایند .حق و حقوق طرفین باید لحاظ شود.

وی اظهار داشت: با عنایت به حجم گسترده مسافرین ساماندهی آن محل لازم و ضروری می باشد.

وی تاکید کرد: ما با هر کاری که به نفع مردم باشد موافقیم فقط در چارچوب قانون باشد. ما نگران تامین امنیت آنجا هستیم که تامین امنیت شهروندان مهمترین وظیفه فرمانداری و شورای تامین است.

حسن زاده معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان  نیز ضمن تسلیت ایام در ادامه خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون نظام صنفی ساماندهی واحدهای صنفی به استناد بند ب ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه الزامی می باشد و باید واحدها بدون پروانه شناسنامه دار شوند و به صورت قانونی دارای پروانه کسب باشند باید نظام مند شوند و برای ارائه سایر خدمات داشتن پروانه الزامی است پرداخت حق و حقوق دولت و مالیات هم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. لذا از آنجا که هدف سازمان به حداقل رساندن واحدهای صنفی پروانه می باشد می طلبد مسئولین امر با برطرف نمودن مسائل و مشکلات فی ما بین نسبت به ساماندهی بازارچه اقدام نمایند.

در ادامه شهردار بندرترکمن، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ترکمن، معاون فرماندار، مدیر عامل دهکده جهانگردی، معاون اداره کل گردشگری استان گلستان، نماینده بازاریان، رئیس اداره گردشگری شهرستان و رئیس شورای اسلامی شهر به ارائه نقطه نظرات و بیان دیدگاه های خود پرداختند.

از جمله مهمترین مصوبات جلسه عبارتند از:

مقرر گردید شهردار بندرترکمن بعنوان مالک عرصه بازارچه ساحلی بر اساس مصوبات جلسات استانی طی جلسه ای با حضور مدیر عامل دهکده گردشگری و هیات امناء بازارچه قدیم زمینه حل و فصل مسائل و مشکلات را به صورت تعاملی ظرف 1 هفته فراهم نماید.

 جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه ساماندهی بازارچه قدیم اسکله شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .