عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله


بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس، معاون استاندار، غراوی نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان کلاله از مسکن مهر کلاله بازدید کردند.

72 واحد در 12 بلوک این مسکن دچار نشست شده که از بدو احداث این مجتمع سالهاست که برای سکنه مشکل ایجاد کرده است.

سراوانی سرپرست راه و شهرسازی کلاله با تایید این خبر گفت : علیرغم همه هشدارها و اقدامات صورت گرفته فقط 22 خانوار محل سکونت را تخلیه کرده اند و با توجه به هشدارهای داده شده و خطرات احتمالی هنوز 50 خانواده محل را تخلیه نکرده اند .

سراوانی پیرامون جابجایی ساکنین افزود : مقرر شده سهم آورده افراد از سوی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود و به هر دو خانوار یک قطعه زمین به مساحت 150 متر رایگان تحویل شود و هم اکنون زمین آماده تحویل است که هنوز تکلیف وام قبلی و جدید برای ساخت مشخص نشده است .

مهندس مبارک قدم مدیر کل راه وشهرسازی هم در گفتگویی اعلام کرد: برای حل مشکل مسکن مهر کلاله باید سیستم فاضلاب این مجموعه بصورت شبکه ای اجرا شود که برای اجرای آن نیاز به طرح مطالعاتی مهندسین مشاور ژئوتکنیک دارد.

وی تصریح کرد: اگر برای این موضوع (شبکه فاضلاب ) چاره اندیشی نشود ؛ امکان بروز آسیب برای بقیه واحدهای مسکونی مسکن مهرکلاله هم دور از انتظار نیست .

مبارک قدم گفت : برای اجرای این طرح 1/5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیشنهاد آنرا ارائه خواهیم داد.

 در ادامه پس از ارائه گزارش پرونده مسکن مهر هیأت بررسی مشکلات پروژه مسکن مهر، از واحدهای مسکونی آسیب دیده شهر فراغی بازدید کردند .

ابراهیم حسین زاده شهردار فراغی گفت : 130 واحد از مجموع 1330 واحد مسکونی شهر فراغی دچار آسیب 20 تا 80 درصد دچار آسیب شده است.

شهردار افزود : سنگ بنای شهر فراغی در سال 84 پس از سیلاب مخرب ایجاد شد که اهالی 10 روستای سیل زده و پیشکمر در آن ساکن هستند.

وی در ادامه خواستار مساعدت مسولین در رفع مشکل پیش آمده شد.

شهرام غراوی هم اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که واحدهای مسکونی مسکن مهر کلاله و برخی از واحدهای مسکونی شهر فراغی پیش آمده ، برای مردم مشکل ایجاد کرده که به نظر ضرورت پیدا کرد تا برای تصمیم گیری رئیس سازمان مدیریت بحران ، نایب رئیس و اعضای کمیسیون عمران ، معاون مهرآبادی رئیس مسکن مهر کشور و معاونین استاندار ومسولین استانی و شهرستانی از محل هیا آسیب دیده بازدید داشته باشند .

دکتر خادمیان قائم مقام معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : مدیران در شهرستان کمک کنند تا 50 خانوار ساکن از 72 واحد آسیب دیده که هنوز ترک مسکن نکرده اند ، اقدام به تخلیه واحدها کنند.

وی در ادامه درخواست دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح شبکه فاضلاب مسکن مهر کلاله کرد که نجار با تخصیص آن موافقت کرد.

پس از بازدید و تشکیل جلسه سه میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان کلاله تخصیص تخصیص یافت

نجار معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به نیاز مسکن مهر کلاله به اجرای طرح ایجاد شبکه فاضلاب شهری مبلغ 2 میلیارد تومان برای این طرح از سوی مدیریت بحران در نظر گرفته می شود .

وی گفت : مبلغ 1 میلیاد تومان هم برای مطالعه و علاج بخشی شهر فراغی که 130 واحد مسکونی بر اثر نشست زمین دچار آسیب شده است تخصیص یافت .

نجار افزود: 500 میلیون تومان هم برای مطالعه و علاج بخشی روستاهای مراوه تپه در نظرگرفته شد.

مسکن مهر کلاله با 480 واحد در قالب 80 بلوک در 5 و نیم هکتار ،اردیبهشت 91 افتتاح شد.

بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

 

بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

 

بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

 

بازدید معاون وزیر کشور و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نقاط بحرانی کلاله

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 685
  • کد خبر : 31034