عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود


ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود

ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود

معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس بازارهای ایران و روسیه، را ارزشمند دانست و راه رسیدن به این دو بازار را توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور دانست و بر آن تاکید کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی درنشست فعالان اقتصادی و تجار گنبدکاووس و شرق گلستان با رجب صفراف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه، اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس با 145 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان دروازه ورود کشورهای آسیای میانه محسوب می شود و ظرفیت های تولیدی فراوانی برای صادرات و توسعه روابط اقتصادی با روسیه دارد.
وی، تولیدات کشاورزی گندم جو کلزا، دام وطیور، صنایع دستی را از مهمترین ظرفیت های استان گلستان و گنبدکاووس برای صادرات و یا سرمایه گذاری برشمرد و افزود: یکی از ظرفیتهای مهم این شهرستان تولید مرغ است، که روسیه می تواند در خصوص ارتقاء تجهیزات و تکنولوژی در این بخش همکاری داشته باشد.
کریمی، سوارکاری، گردشگری و زیورآلات سنتی و فرش ترکمن را از دیگر ظرفیت های گنبدکاووس برای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: این شهرستان که دومین شهرستان گلستان به تنهایی 50 درصد صادرات استان گلستان را در اختیار دارد، دارای گمرگ و خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان است.
وی خاطر نشان کرد: بزودی پایانه صادراتی صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: برای شناساندن ظرفیتهای استان گلستان بویژه گنبدکاووس بسته های فرهنگی و اقتصادی برای تجار و سرمایه گذاران دو کشور تهیه شود و مشابه کشور روسیه نشریه ای در ایران برای شناساندن ظرفیت ها به سرمایه گذاران روسی انتشار یابد.
وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور ایران و روسیه درسال های اخیر، تصریح کرد: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، مردم روسیه را در کنار خود می دانند و می خواهند روابط و تعاملات خود را با این کشور افزایش دهند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم فراهم کردن شرایط حضور تولیدکنندگان و تجار این شهرستان درنمایشگاه های تخصصی روسیه برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی تاکید کرد و گفت: درصورت انجام سفر رئیس جمهوری به روسیه، حضور برخی نمایندگان مردم گلستان درمجلس شورای اسلامی در این سفر پیشنهاد می شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: گنبدکاووس آمادگی میزبانی هیئت های اقتصادی کشورهای خارجی را دارد.
قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، اراز جان شمالی نایب رئیس و هوشنگ فندرسکی دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان نیز برضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان برای حضور در بازارهای روسیه و جذب سرمایه گذاران این کشور تاکید کردند.
سفر رجب صفر اف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه و رئیس مرکز مطالعات معاصر ایران در مسکو به استان گلستان چهار روزه است که در این سفر ضمن نشست با مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی و بازدید از کارخانه ها و مناطق گردشگری قرار است از ظرفیت های گلستان، فیلم تهیه و در آینده به زبان روسی پخش شود.

ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود

 

ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود

 

ظرفیتهای اقتصادی شهرستان گنبدکاووس به سرمایه گذاران روسی معرفی شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 763
  • کد خبر : 31382