عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین گرامیداشت 13 آبان در گنبد کاووس برگزار شد


آیین گرامیداشت 13 آبان در گنبد کاووس برگزار شد

آیین گرامیداشت 13 آبان در گنبد کاووس برگزار شد

عزاداران امام حسین (ع) که در قالب هیات های عزاداری با تجمع در صحن حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس ،ضمن بر پایی سوگواری روز عاشورای حسینی آیین گرامیداشت روز 13 آبان را نیز با شکوه تمام برگزار کردند.
گروههای مختلف مردم شهر گنبدکاووس و روستاهای اطراف همانند سالهای پیش ، برای برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا در صحن این امامزاده عظیم الشان تجمع کرده و با نوحه خوانی و زنجیر زنی براین سوگ بزرگ اشک ماتم ریختند.
تفارن عاشورای حسینی و 13 آبان روز ملی مبارزه بااستکبار جهانی شور بیشتری بر این عزداری ها داده بود.عزاداران حسینی در گنبدکاووس پس از اقامه نماز ظهر عاشور، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل را سردادند و انزجار خود را دسیسه های استکبار ابراز نمودند.
مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین آیین طی سخنانی روز 13 آبان را روز رقم خوردن سرنوشت انقلاب اسلامی خواند و گفت: امام خمینی (ره) با بینش قوی خود تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول خواندند.
وی ادامه داد: 13آبان از خاطره انگیزترین ایام انقلاب اسلامی است و روزی است که مقدرات کشور در آن روز نوشته شد.
معاون استاندار گلستان افزود: در این روز بزرگ دانش آموزان هوشیار کشور در اعتراض به دخالت های آمریکا ،اقدام به راهپیمایی کردند که مزدوران آمریکا خون آنها را بر سنگ فرش خیابانهای تهران ریختند.
وی لانه جاسوسی را محلی برای نوشتن طرحها و برنامه های مختلف علیه انقلاب نوپای اسلامی خواند و گفت: با تسخیر این لانه حاسوسی ارتباط استکبار با مزدوران داخلی قطع شد.
مهندس حمیدی ادامه داد: مردم هوشیار و بصیر ایران همچنان در خط رهبری انقلاب حرکت کرده و بر عهد و پیمان خود با رهبری نظام استوار هستند.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 878
  • کد خبر : 3220