عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زهکشی 140 هزار هکتار از اراضی شمال گنبد کاووس در دستور کار دولت قرار دارد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

زهکشی 140 هزار هکتار از اراضی شمال گنبد کاووس در دستور کار دولت قرار دارد

زهکشی 140 هزار هکتار از اراضی شمال گنبد کاووس در دستور کار دولت قرار دارد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان گنبد کاووس از پیگیری جدی طرح زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی استان گلستان خبر داد و گفت: 140 هزار هکتار از این اراضی که مشمول تخصیص اعتبار خواهد شد در شهرستان گنبد کاووس قرار دارد که مسئولان امر باید برای جذب اعتبارات و انجام کار آمادگی داشته باشند.
آقایی با اشاره به یارانه 40 درصد دولت برای تامین کود کشاورزان یادآور شد: کشاورزان باید کود مصرفی خود را از انبارها تامین کنند تا با کاهش محصول مواجه نشوند .
وی از طرح ملی کردن انتقال آب در کنار طرحهای آبیاری تحت فشار و آب بندانها و پمپاژ آب خبر داد و گفت: رعایت الگوی کشت مهمترین راهکار مقابله با کم آبی است . وی همچنین تصریح کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس نیز در این در جلسه که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون نیازهای بخش کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی درصد بالایی از تامین نیازهای زندگی مردم شهرستان گنبد کاووس را تامین می کند لذا باید به بخش کشاورزی این شهرستان نگاه ویژه ای شود.
محمد حمیدی با اشاره به مشکلات کم آبی و عدم استمهال وامهای کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی گفت: تقریبا تمامی کشاورزان بخش داشلی برون از خشکسالی خسارت دیده اند .
وی همچنین به تنگناهای سرمایه گذاران بخش صنایع تبدیلی اشاره و خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی باید در این زمینه مساعدت کند چون صنایع تبدیلی نیاز شهرستان است.
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: بحث خشکسالی در شهرستان گنبد کاووس خسارات عمده ای را به کشاورزان شهرستان گنبد کاووس وارد کرده که نیاز است اعتبارات خشکسالی به این شهرستان اختصاص یابد.
وی همچنین تصریح کرد: مبارزه با ملخ مراکشی نیز از مباحث مهم منطقه بشمار می رود که مسئولان قول مساعدت در این زمینه را داده اند.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 981
  • کد خبر : 3228