عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرورش نهال سرخدار و انتقال آن به سایت سرخداری دهنه زرین گل


پرورش نهال سرخدار و انتقال آن به سایت سرخداری دهنه زرین گل

پرورش نهال سرخدار و انتقال آن به سایت سرخداری دهنه زرین گل

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،پرورش وتکثیرسرخدار،نخستین باردرکشورباتلاش جهاد دانشگاهی واحد گلستان انجام وانتقال آن به سایت سرخداری دهنه زرین گل علی آباد کتول باحضور احمد تجری مفردفرماندارشهرستان صورت گرفت.

احمد تجری مفردفرماندارشهرستان با اشاره به این که گیاه سرخدار در سطح جهان رو به انقراض است، گفت: یکی از مناطقی که این گیاه به طور طبیعی در آن یافت می‌شود، جنگل‌های هیرکانی است.

تجری مفرداظهارداشت:در دین اسلام امانتداری جزء خصلت های نیکو و انسانی معرفی شده و نگهداری از طبیعت و احیای آن در زمره حفظ امانت است.

وی گفت:منابع طبیعی بستر حیات است و همه باید بکوشند با درختکاری وحفاظت آن و کاهش خسارت های زیستی در حفظ آن مشارکت داشته باشند.

درادامه سعید دانش مسئول طرح پرورش و تکثیر سرخدار جهاد دانشگاهی واحد گلستان گفت: در این طرح، بیش از 3 هزار بذر و قلمه سرخدار در مدت 3 سال تکثیر، پرورش داده و در سایت سرخداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی آبادکتول کاشته شد.

سعید دانش افزود: این طرح، طرحی 5 ساله و هدف آن احیای این گونه گیاهی ارزشمند، منحصر به فرد، مهم و کهن در جنگل های هیرکانی است.

وی گفت:سرخدار، درختی سوزنی برگ، باقیمانده از دوران سوم زمین شناسی است ومطالعات فسیل‌شناسی، دیرینگی آن را بیش از یکصد و 90 میلیون سال می‌دانند.

دانش در پایان اظهارداشت:ارتفاعات جنگلی گلستان، مهمترین ذخیره گاه سرخدار در ایران به شمار می آید.

پرورش نهال سرخدار و انتقال آن به سایت سرخداری دهنه زرین گل

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .