عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیش بینی جمع آوری 40 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق قلا

فرماندار در اولین جلسه شورای زکات خبر داد :

پیش بینی جمع آوری 40 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق قلا

پیش بینی جمع آوری 40 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق قلا

 فرماندار شهرستان آق قلا از پیش بینی جمع آوری 40 میلیارد ریال زکات در فصل برداشت غلات این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، عصر امروز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه ، اولین جلسه شورای زکات شهرستان آق قلا به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور ائمه محترم جمعه و جماعات و مسئولین عضو این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

"امانگلدی ضمیر" در این جلسه گفت : وحدت رويه ، فرهنگ سازي ، بستر سازي ، تبليغ و ترويج و جمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است که بدون حمايت روحانيون معزز ، مبلغين ديني و مسئولين ادارات و نهادها کاری دشوار بوده و نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

فرماندار شهرستان آق قلا با اشاره به اينکه "يکي از اهداف جمع‌آوري زکات ، ايجاد يک منبع مالي براي محرومين جامعه است" ، اضافه کرد : کارگزاران امور در جامعه اسلامي بايد توجه به اين امر را در اولويت‌ کاري خود قرار دهند و در راستای ترويج فرهنگ پرداخت زکات بايد به نحوي عمل شود که اعتماد سازي لازم در اذهان عمومي شکل گيرد.

وي به نقش تاثيرگذار روحانيون در افزايش زکات جمع‌آوري شده اشاره کرد و گفت: روحانيون با حضور در مناطق و توجیه مردم نسبت به آثار و نتايج مثبت و سازنده پرداخت زکات ، نقش تاثيرگذاري در افزايش جمع‌آوري زکات دارند.

جانشین رئیس ستاد زکات شهرستان آق قلا با ذکر حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) در ارتباط با زکات گفت : زکات به منزله آب حیات بخش برای شجره ی دین است و در قرآن مجید هر جا سخن از نماز است ، زکات نیز در کنار آن آورده شده است و این نشان دهنده اهمیت و نقش بی بدیل زکات در دین مبین اسلام است.

"ضمیر" اظهار امیدواری کرد با توجه به نزولات جوی ، برکات آسمانی و بارندگی های خوب در منطقه شاهد رشد 200 درصدی جمع آوری زکات در شهرستان آق قلا خواهیم بود.

پیش بینی جمع آوری 40 میلیارد ریال زکات در شهرستان آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 573
  • کد خبر : 33170