عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

برگزاری جلسه  شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان،  بخشدار سیجوال و سایر اعضا به منظور هماهنگی و برنامه ریزی اقدامات برداشت محصولات کاشت پاییزه شهرستان صبح روز پنج شنبه مورخ 14/2/96 در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن تبریک ایام شعبانیه و عرض تسلیت جان باختن کارگران زحمت کش معدن ذغال سنگ یورت آزاد شهر، در خصوص اهمیت کشاورزی در رشد و توسعه کشور و منطقه سخنان مبسوطی را بیان داشته و گفت: محصول کشاورزی حاصل دسترنج یکسال کشاورزان است  لذا بایستی تمهیدات حوادثی از قبیل آتش سوزی اندیشیده شود.
در ادامه فیروزی ضمن تاکید بر آمادگی ستاد بحران شهرستان در ایام برداشت، از اعضا جلسه خواست تا نهایت همکاری و جدیت لازم را در برداشت محصولات با جهاد کشاورزی داشته باشند.
در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن ارائه گزارش کامل از اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به ظرفیت انبارهای ما و پیش بینی برداشت محصولات مشکلی از لحاظ انبار تحویل نداریم.
 وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای برداشت محصولات ، مدیریت جهاد کشاورزی و سایر ارگانهای مرتبط آمادگی لازم و کامل را دارند.  .
در پایان بعد از بحث و تبادل نظر اعضا تصمیماتی اتخاذ شد که مهمترین آن ها عبارتند از:
1-مقرر گردید کلیه مراکز خرید تضمینی گندم جو و کلزا به موقع و همه مراکز یکجا و در یک روز بزگشایی و اقدام به خرید نمایند.ضمنا مراکز خرید در هنگام خرید سرعت عمل لازم را معمول نمایند تا از طولانی شدن صف ها پیشگیری گردد.
2-مقرر گردید اطلاعیه های مبلغ کارمزد برداشت محصولات ضمن درج در مراکز خرید ، جهت توزیع در اختیار بخشداریها و دهیاریها قرار گیرد.
3- مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداران در خصوص اینکه محصول کشاورزان در قبال ثبت سامانه خریداری می شود و اینکه کشاورزان جهت حمل محصول حتما از شرکتهای حمل و نقل استفاده نماییند اطلاع رسانی گسترده نمایند .و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ، اتحادیه و مراکز خرید ترتیبی اتخاذ نماید تا حتی اللمکان خرید ها با بارنامه انجام شود.  
4- مقرر گردید کلیه کمباینها از نظر کاهش ضایعات هنگام برداشت توسط جهاد کشاورزی کنترل کیفی گردند .
5-  ارائه توصیه های فنی و اتخاذ تدابیر ویژه در جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی به استثنای مزارع آلوده به نماتد توسط جهاد کشاورزی.
6- نصب بنر و باز بودن مراکز خرید در ایام تعطیل ( مسئولیت با مدیریت جهاد کشاورزی ، غله و تعاون روستایی)
7- تعاونی کامیونداران کامیونها را مجاب به درزگیری و استانداردسازی کامیونهای حمل محصول از جمله نصب چادر و ...نمایند .( پلیس راه کامیونها را کنترل نماید)
8- مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص ثبت اطلاعات در سایت سوخت از لحاظ زمان ثبت و بسته بودن آن اطلاع رسانی لازم را برای کشاورزان معمول دارند. 
9- بخشداران با هماهنگی دهیاریها انبار های ذخیره سازی گندم را که از طریق واردات انجام شده است را به مدیریت اطلاع رسانی نمایند تا نسبت به پلمب و اقدامات بعدی اعمال گردد.
10-بخشداران تمام موارد مطرح شده را که لزوم اطلاع رسانی دارد را از طریق تریبون نماز جمعه و جماعات اقدام نمایند.
 11- اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ضمن نشست با شرکتهای تعاونی حمل و نقل و از طریق اداره کل متبوع خود در خصوص تعیین نرخ حمل معقول و متعادل با عرف شهرستان محصولات کشاورزی جهت تحویل به مراکز خرید قبل از برداشت محصولات اقدام عاجل را معمول و نرخ مصوب را به شرکتهای زیر مجموعه و جهت کنترل به این فرمانداری اعلام نمایند. 

برگزاری جلسه  شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

 

برگزاری جلسه  شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

 

برگزاری جلسه  شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .