عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات، نمایش انسجام و اقتدار ملت است

فرماندار کردکوی:

انتخابات، نمایش انسجام و اقتدار ملت است

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کردکوی، مجتبی جمالی، فرماندار در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستاهای شهرستان بااشاره به اینکه در قانون اساسی تأکید زیادی بر مقوله شوراهای اسلامی شده است، اظهار کرد: اهمیت شوراها به اندازه ای است که در قانون اساسی یک فصل و 14 اصل به شوراها و انتخابات محلی اشاره دارد.
وی با بیان اینکه قانون اختیارات وسیع، قابل اهمیت و اثرگذاری را برای شوراها در نظر گرفته است، اظهار کرد: اگر از ظرفیت های قانونی به درستی استفاده کنیم در توسعه شهری و روستایی موفق خواهیم بود.
جمالی با بیان اینکه بعضاً از ظرفیت های شوراها به درستی استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه نامزدها از قانون و ظرفیت هایی که برای این نهاد تعریف شده است، مطلع شوند می بایست قانون شوراها را مطالعه کنند.
وی با اشاره به هماهنگی خوبی که در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان و بین عوامل اجرایی، نظارتی و سایر دست اندرکاران انتخابات ایجاد شد، گفت: انتخابات فرصت تأیید مجدد و مانور قدرت جمهوری اسلامی است. همه دست اندرکاران و نامزدهای انتخابات، موظف هستند تا الزامات برگزاری یک انتخابات سالم، امن و پرشور را رعایت کنند.
فرماندار با تأکید براینکه انتخابات باعث افزایش سرمایه های اجتماعی، اعتماد مردم و نمایش انسجام و اقتدار ملت می شود، از نامزدها خواست از دادن وعده های محقق نشدنی خودداری کنند، زیرا این مسئله تضییع حق الناس است.
وی بیان کرد: نامزدها به جای شعار، برنامه محور باشند و در نهایت نیز برنامه های آنان منطبق با نیازهای شهر و روستا باشد.
جمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حق الناس بودن آراء مردم، تصریح کرد: نامزدها مطمئن باشند که دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات حافظ و امانتدار آراء آنان و حق الناس هستند.
 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 580
  • کد خبر : 33579