عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه فعالیت های آبخیزداری در دولت تدبیر و امید

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی:

توسعه فعالیت های آبخیزداری در دولت تدبیر و امید

توسعه فعالیت های آبخیزداری در دولت تدبیر و امید

فعالیت های آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب، جلوگیری از هدررفت آب و فرسایش خاک در دولت تدبیر و امید در شهرستان کردکوی توسعه یافته است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کردکوی، فتاح قاسمی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در گفتگو با اتاق خبر با اشاره به بحران کم آبی که در کشور و به تبع آن گلستان را درگیر کرده است، اظهار کرد: در بخش آبخیزداری اعتبارات و فعالیت ها در این بخش توسعه یافته است. از سال 92 تاکنون آببندان ها و حوضچه هایی برای حفظ منابع آبی و ذخیره سازی آن، جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در سال 92 پروژه سنگی ملاتی در حوزه غازمحله کردکوی به حجم 3 هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 880 میلیون ریال اجرا شد. در سال 93 نیز پروژه سنگی ملاتی به حجم 795 مترمکعب در حوزه غازمحله با اعتبار یک میلیارد و 880 میلیون ریال، پروژه سنگی ملاتی در حوزه شش دانگ بالاجاده به حجم 739 مترمکعب با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریال و هم چنین پروژه دیگری در حوزه غازمحله به حجم 711 مترمکعب با اعتبار یک میلیارد و 20 میلیون ریال به اجرا درآمد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گفت: سال 94 نیز 730 میلیون ریال پروژه آبخیزداری به حجم 295 مترمکعب در حوزه غازمحله اجرا شد. سال گذشته نیز بودجه مصوب این اداره یک میلیارد و 750 میلیون ریال برای فعالیت های آبخیزداری در حوزه های غازمحله، شش دانگ و میاندره است.
واکاری 170 هکتار از عرصه های منابع ملی
قاسمی با اشاره به وسعت عرصه های جنگلی این شهرستان گفت: وسعت پلاک کردکوی حدود 74 هزار هکتار است که بیش از 62 هزار هکتار آن جزو عرصه های منابع ملی به شمار می رود که از این سطح 32 هزار هکتار جزو عرصه های جنگلی است. هم چنین بیش از 30 هزار هکتار نیز عرصه مرتعی است که از یانه سر تا جهان نما ادامه دارد.
وی اظهار کرد: حدود 170 هکتار از عرصه های ملی با گونه های سوزنی برگ مانند افرا، بلوط، آزاد و داغداغان واکاری شده است. هم چنین ایجاد نوار سبز در جاده بین المللی گرگان- کردکوی از سه راه یساقی تا کردکوی و از غرب کردکوی تا بندرگز نهال کاری شد.
مهم ترین دغدغه حفاظت از عرصه های منابع ملی است
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان با بیان اینکه باید آگاهی مردم نسبت به جنگل ها و مراتع افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: اکثر مردم بهره برداری از جنگل را به معنای قطع درخت می دانند و تصور آنان این است که قطع درختان از هیچ پشتوانه علمی و تخصصی برخوردار نیست.
وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ منابع طبیعی در جامعه گفت: اگر این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم، مردم جنگل و مراتع را به خوبی حفظ خواهند کرد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 470
  • کد خبر : 33892