عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت موارد ایمنی جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مزارع

فرماندار گمیشان با شروع برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان تاکید کرد؛

رعایت موارد ایمنی جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مزارع

رعایت موارد ایمنی جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مزارع

فرماندار گمیشان با شروع برداشت محصولات کشاورزی در سطح مزارع شهرستان اظهار کرد: با توجه به گرمی هوا کشاورزان باید نکات و موارد ایمنی را جهت جلوگیری از آتش سوزی در سطح مزارع رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ "امیرشیر توماج" فرماندار گمیشان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری با بیان اینکه کشاورزان از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول خودداری کنند، تصریح کرد: کشاورزان شهرستان با آتش زدن باقی‌مانده کاه و کلش محصولات کشاورزی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند و با این عمل، لطمه‌های جبران‌ناپذیری به مواد آلی خاک وارد می‌کنند.

وی افزود: کاه یکی از موارد مورد استفاده جهت مصرف دام های شهرستان می باشد که باید در مکان هایی خارج از محدوده شهرها و روستاها قرار گیرد.

توماج ادامه داد: سهل انگاری و عدم توجه به نکات ایمنی می تواند خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.

وی اضافه کرد: انباشته شدن محصول برداشت شده و نیز باقیمانده کاه و کلش در مزرعه احتمال وقوع آتش سوزی در مزرعه را افزایش می دهد و کشاورزان باید پس از برداشت محصول هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری و انتقال آن از مزرعه اقدام کنند.

فرماندار گمیشان در پایان گفت: مراکز خرید جو در روستای صفا ایشان و سیمین شهر اکنون در حال خرید این محصول می باشند و کشاورزان می توانند با مراجعه به این مراکز جو خود را تحویل دهند.

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 847
  • کد خبر : 34283