عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رمضان، ماه تقویت اراده و رهایی از زنجیرهای درونی است

فرماندار شهرستان آق قلا :

رمضان، ماه تقویت اراده و رهایی از زنجیرهای درونی است

رمضان، ماه تقویت اراده و رهایی از زنجیرهای درونی است

 "امانگلدی ضمیر" گفت : ماه رمضان ، ماه تقویت اراده و رهایی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو «روزه» دست یافتی است.

فرماندارشهرستان آق قلا با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان (ماه میهمانی خداوند) را به عموم مسلمانان جهان ، ایران اسلامی و مردم دیندار این شهرستان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ، در پیام "امانگلدی ضمیر" آمده است :

"بسم الله الرحمن الرحیم"

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

ماه رمضان ، که در آن برای راهنمايی مردم و بيان راه روشن هدايت و، جداساختن حق از باطل ، قرآن نازل شده است پس هر کس که اين ماه را دريابد ، بايد که در آن روزه بدارد و هر کس که بيمار يا در سفر باشد ، به همان تعداد از روزهای ديگر خدا برای شما خواستار آسايش است نه سختی و بايد که آن شمار را کامل سازيد و خدا را بدان سبب که راهنماييتان کرده است به بزرگی ياد کنيد و سپاس گوييد. "سوره بقره آیه 185"

رمضان ، ماه عبادت‌، ماه نیایش‌ و ماه بندگی‌‌های خالصانه فرا رسید و خداوند متعال فرصت حضور در بهترین ماهش را بر ما ارزانی داشت تا با بهره‌گیری از تعالیم جانبخش الهی و تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار‌ (ع) بتوانیم غبار تن را در زلال چشمه‌های پر برکت این ماه صیقل دهیم و از لابلای لحظه‌های ناب دعا و سجاده‌هایمان لذت مهمانی پروردگار را درک ‌نمائیم .

ماه رمضان ، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید . ماه رمضان ماه تقویت اراده و رهایی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو «روزه» دست یافتی است.

ماه رمضان ، فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و اُنس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد.

اینجانب حلول ماه مبارک رمضان ، ماه شناخت و معرفت ، توبه و مغفرت ، عبادت و بندگی ، ماه میهمانی پروردگار متعال و بهار قرآن ، نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت‌های نفس و سجده‌ی عشق بر درگاه معبود یکتا و نامتناهی را به تمامی مردم عزیز و دیندار شهرستان آق قلا که همواره با تقوا و ایمان ، تقرب به رحمت واسعه الهی را اصلی‌ترین هدف خود می‌دانند و با استفاده از فرصت‌های نورانی ماه های مبارک رجب و شعبان ، خود را مهیای ضیافت الهی نموده‌اند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

"امانگلدی ضمیر"

فرماندار شهرستان آق قلا

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 695
  • کد خبر : 34295