عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بندرگز در سال 96 برگزار شد


اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بندرگز در سال 96 برگزار شد

اولین جلسه  شورای هماهنگی مدیریت بحران بندرگز  در سال 96 برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ،اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز در سال 96 با حضور مدیران دستگاه های مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تقدیر از ارائه گزارش اعضا، به تعریف بحران و اهمیت آن پرداخت و گفت : بحران یک وضعیت اضطراری و آنی بازمان وقوع نامشخص و موقعیتی است که افراد و گروهها و سازمان ها و بطور کلی جوامع با آن مواجه گشته و با استفاده از رویه های معمول قادربه مقابله آن نخواهند بود .

"علی اصغر میرزایی" در ادامه گفت : استان گلستان جزو 10 استان بلاخیز کشور و همچنین کشور ایران جزو 10 کشور اول حادثه خیز می باشد.

وی با اشاره به شرایط عادی ، ایجاد آمادگی و برگزاری دوره های آموزشی ، مانورها و برنامه های تمرینی ، بررسی نقاط حادثه خیز ، مطالعلات لازم در جهت پیشگیری از حوادث و فراهم نمودن امکانات را لازم و ضروری دانست .

میرزایی همچنین هدف مدیریت بحران را دستیابی به راه حلی معقول برای برطرف نمودن شرایط غیر عادی دانست و گفت : مهمترین شرایط فعالیت مدیریت بحران در زمان عادی و غیر بحرانی است و براساس بررسی کارشناسانه و علمی که صورت گرفته هزینه های دوره مقابله را تا یک دهم کاهش داده و بار مشکلات را در هنگام حادثه کمتر خواهد کرد.

وی آموزش در زمینه مدیریت بحران را مهم بر شمرد و برگزاری دوره های آموزشی بصورت درون سازمانی و تخصصی و عمومی را حایز اهمیت خواند و گفت : باید در کنار آموزش ، کمک های مردمی چه از لحاظ آمادگی و امکانات و همچنین جذب و مشارکت همه آحاد جامعه بخصوص جوانان متخصص و با تجربه ، مد نظر قرار گیرد و توجه به موضوع پیشگیری و آمادگی قبل از بروز حادثه از جمله وظایف با اهمیت شورای هماهنگی مدیریت بحران است که دستگاهها اقدامات موثر خود را به آن معطوف دارند.

فرماندار بندرگز بهره مندی از ظرفیت بیمه ای در جهت جبران خسارات حوادث را جزو مسائل اساسی خواند و گفت : شهرداریها و دهیاریها و سایر دستگاههای مرتبط در تحقق آن تلاش و کوشش نمایند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان در خاتمه برانجام کار مطالعاتی و شناساسایی نقاط آسیب پذیرو برنامه ریزی جهت پیشگیری و مقابله با هر گونه حوادث غیر مترقبه تاکید کرد .

 

اولین جلسه  شورای هماهنگی مدیریت بحران بندرگز  در سال 96 برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 833
  • کد خبر : 34630