عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

فرماندار شهرستان خبر داد:

اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

صبح امروز سه شنبه 23 خرداد ماه ، دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا با محوریت برنامه ریزی این ستاد در هفته مبارزه با مواد مخدر ، به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ، "امانگلدی ضمیر" در این جلسه برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر را از جمله برنامه های مربوط به هفته یاد شده عنوان کرد و هدف از برپایی این نمایشگاه را آشناسازی مردم بویژه قشر جوان با تهدیدات مواد مخدر خواند و افزود: این نمایشگاه با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف و سازمان های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد برپا خواهد شد.

فرماندار شهرستان آق قلا همچنین از برگزاری همایش بهبود یافتگان مواد مخدر با مسئولیت اداره بهزیستی خبر داد و افزود: تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان به شمار می رود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا ، سخنرانی مسئولین شهرستانی از تریبون نماز جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.

وی با بیان اینکه همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن موضوع مهمی است که همه اقشار باید به آن توجه داشته باشند، افزود : ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه بدون مشارکت همگانی از جمله خانواده ها ، سازمان ها و نهادها ، رسانه ها، دانشگاه ها و مدارس ، علماء و روحانیون منطقه و سازمان های مردم نهاد میسر نیست.

"ضمیر" هفته مبارزه با مواد مخدر را بهترین فرصت برای آگاه سازی جامعه بویژه خانواده ها از خطرات این بلای خانمان سوز بیان نمود و تصریح کرد : امیدواریم با اجرای برنامه های مناسب در این هفته بتوانیم گام مؤثری برای پیشگیری از اعتیاد افراد به مواد مخدر برداریم.

26 ژوئن برابر با 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است . کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از تاریخ 17 تا 26 ژوئن 1987 در شهر وین به منظور ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز و شوم مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.این سند خط مشی همه‌جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص و آنان را متعهد نموده است تا اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند.

اعتیاد یــک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‌‌گردد.اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌گـــــردد.اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل درآورد.

 اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

 

اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

 

اجرای 28 برنامه مختلف در هفته مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1034
  • کد خبر : 34716