عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کم توجهی به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در گنبد می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس:

کم توجهی به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در گنبد می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند

کم توجهی به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در گنبد می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان بامهم دانستن ثبت بموقع وقایع حیاتی و اهمیت آمار در تصمیم گیری و برنامه ریزی های مسئولان، گفت: با توجه به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در شهرستان، کم توجهی در این خصوص، می تواند زمینه ساز مشکلات و خسارات جبران ناپذیر اجتماعی و بعضا امنیتی شود.
فرهاد شیبک همچنین با اشاره به آمارهای ثبت وقایع حیاتی بویژه در حوزه ازدواج و طلاق، افزود: این آمارها می تواند مبنای انجام فعالیت های پژوهشی و آسیب شناسی ازسوی 9 مرکز آموزش عالی گنبدکاووس قرار گیرد.
وی، همکاری و تعامل ادارات و نهادها با ثبت احوال در ثبت بموقع وقایع حیاتی و پیشگیری از مشکلات ذکر شده درجلسه را ضروری دانست و گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از دیگر راهکارها دراین خصوص است.
شیبک، بالا بودن هزینه صدور کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه های قدیمی را که به ازای هر نفر مبلغ 700 هزار ریال (هر یک 350 هزار ریال) می باشد را از دلایل استقبال کمرنگ واجدین شرایط اعلام کرد و اظهار داشت: تجدید نظر دراین هزینه ها ضروری است.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به ثبت هشت هزارو 823 واقعه ولادت دراین شهرستان درسال 95، اظهار داشت: گنبدکاووس بالاترین میزان ولادت در استان گلستان را داشته است
غلامحسین مهماندوست گفت: پارسال در استان گلستان 41 هزارو 493 واقعه ولادت ثبت شد که بالاترین آمار در این زمینه در میان 14شهرستان استان، مربوط به گنبدکاووس است.
وی گفت: ازمجموع ولادت های ثبت شده گنبدکاووس درسال گذشته 3611 ولادت درمناطق شهری و 5212 ولادت در مناطق روستایی ثبت شده که 129 مورد آن دوقلوزایی و سه مورد سه قلوزایی بوده است.
مهماندوست، تعداد ولادت های دو ماهه نخست امسال در گنبدکاووس را 1414 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 579 نفر درمناطق شهری و 835 نفر درمناطق روستایی بوده است ضمن اینکه نسبت جنسیت نوزادان متولد شده دراین شهرستان به ازای هر 100 نوزاد دختر 105 نوزاد پسر می باشد.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس در خصوص ثبت دیگر وقایع حیاتی در گنبدکاووس، یادآور شد: در دو ماهه نخست امسال 247 واقعه وفات، 723 واقعه ازدواج و 77 واقعه طلاق دراین شهرستان ثبت شده است.
وی تصریح کرد: براساس آمار موجود، دراستان گلستان به ازای هر پنج واقعه ازدواج یک طلاق ثبت می شود که این نسبت در جامعه شهری به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق است.
مهماندوست، استمرار صدور کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه های قدیمی برای افراد بالای 15 سال را از ماموریت های امسال ثبت احوال برشمرد و از ادارات و نهادها و نیز شوراها و دهیاران روستایی گنبدکاووس خواست دراین خصوص همکاری نمایند.
به گفته وی، درسال گذشته 68 هزارو 535 کارت ملی هوشمند و 16 هزار جلد شناسامه قدیمی در گنبدکاووس صادر و تعویض شده است.
مهماندوست، افزایش ازدواج های غیررسمی، فرزند خواندگی و ازدواج بانوان ایرانی با اتباع بیگانه (افغانستانی) را از مشکلات حوزه ثبت احوال درگنبدکاووس اعلام کرد و افزود: رفع این مشکلات علاوه بر فرهنگ سازی، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دهیاران، مراکز درمانی و خانه های بهداشت با ثبت احوال است.

کم توجهی به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در گنبد می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند

 

کم توجهی به تنوع اقوام و سکونت اتباع بیگانه در گنبد می تواند مشکلات اجتماعی ایجاد کند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 574
  • کد خبر : 34862