عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

به مناسبت سالروز عفاف و حجاب؛

گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

  گردهمایی "ترنم حجاب" با حضور فیروزی فرماندار، حجت الاسلام منصوری امام جمعه اهل تشیع شهرستان، ضیائی مدیر اداره فرهنگی و هنری اداره کل اموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ در این گردهمایی فیروزی فرماندار با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه گفت: آموزش و پرورش نهادی است که ماهیت کار آن فرهنگی است از حساسیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: انسان دارای ماهیت حسابگری است و بر مبنای نفع دست به عمل می زند و عمل بر پایه شعور و عقل وجه تمایز انسان و حیوان است لذا بایستی در این مسیر باید این سوال که" آیا عفاف و حجاب به نفع است؟" را در جامعه نهادینه کنیم و زمینه فهم و درک را در جوانان ایجاد کنیم.
فرماندار اظهار داشت: در واقع تمام مسئولیت های جامعه در همه ابعاد نتیجه کار اموزش و پرورش است لذا این نهاد بایستی بطور اساسی فعالیت کند و در حوزه تربیت با هدفگذاری درست پیش رود چرا که عفاف و حجاب بحث تربیتی است و باید راهکاری برای نهادینه کردن آن در بین مخاطبین ایجاد کند.
فیروزی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در همه حوزه ها دارد از آن جمله در حوزه اقتصاد مقاومتی با آموزش ارزش هایی از جمله اسراف نکردن و مسئولیت پذیری و...نقش بسزایی ایفا می کند.
حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان در این گردهمایی اظهار داشت: حجاب جزء مباحث اخلاقی نیست بلکه از مباحث اعتقادی و جزء فطرت و ذات انسان است.
وی بی حجابی را عامل بسیاری از گناهان دانست و تاکید کرد: هم از فرهنگسازی و ابزار عقلی و ادله و هم ابزارهای دیگر همچون داستان و .. برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.
ضیائی مدیر فرهنگی و هنری ادار کل آموزش و پرورش در این گردهمایی در حوزه عفاف و حجاب گفت: با زبان همایش و شعر و داستان و سرود فرهنگ عفاف و حجاب را در مدارس توسعه دهیم و نهادینه کنیم.

گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

گردهمایی "ترنم حجاب" در شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .