عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 فرمانداررعلی آباد کتول گفت : این شهرستان ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر دارد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول باحضور احمد تجری مفرد فرماندار،مازندرانی مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی ،پهلوری مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید گلستان ومسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد .

فرماندار گفت: بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال کسب درآمد خوبی نیز داشته باشد.
تجری مفرد افزود: این شهرستان یکی از مناطق برخوردار از استعدادها در کشاورزی وگردشگری است و باید دراین بخش تلاش خودمان را جهت رشد شهرستان انجام دهیم.
تجری مفرد با دعوت از سرمایه داران بومی وغیربومی برای سرمایه گذاری در شهرستان علی آباد کتول افزود: دولت عزم راسخ در راستای حمایت از بخش خصوصی دارد که باید از این فرصت استفاده کرد.
وی بیان کرد: بیکاری جوانان و معیشت آنان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان است و دولت حمایت های لازم را از بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در این منطقه انجام می دهد.

فرماندار شهرستان در این جلسه به برنامه های دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: دولت برنامه های جدی را برای رونق تولید و اشتغال در این دوره دارد و ما هم باید در سطح شهرستان با فعال کردن کارگروه اشتغال و استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران و خیرین بتوانیم گام مهمی در این راستا برداریم.

در ادامه جلسه قاسم پور رئیس کارگروه اشتغال شهرستان گفت: فراهم سازی شرایط ایجاد فرصت های شغلی جدید از مهمترین وظایف کارگروه به شمار می رود که این امر با دلسوزی، برنامه ریزی، نظارت مستمر بر فعالیت ها و تلاش شبانه روزی محقق خواهد شد.

قاسم پور ایجاد فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت های شهرستان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگرهر کدام از ما وظیفه خودمان را انجام بدهیم می توانیم اشتغال بیشتری ایجاد کنیم و زمینه و شرایط را فراهم کنیم تا تولید افزایش پیدا کند و با این کار فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم.

مدیرکل تعاون، کار گلستان گفت: حمایت از بنگاه های اقتصادی با هدف رفع بیکاری انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: سیاست ما با توجه به برنامه های دولت برای رفع بیکاری، حمایت از بنگاه های اقتصادی است.

دکتر سعید مازندرانی افزود: در این راستا تسهیلات بانکی برای برنامه های اشتغالزا را با سود 8 درصد در شهرها، 4 درصد روستاها و بدون نرخ بهره در مناطق محروم، در اختیار کارآفرینان قرار می دهیم.

وی با اشاره به بافت سنی جوان مردم گلستان، نرخ بیکاری در این استان را 13.6 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش های دولت تدبیر و امید معطوف به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: با تمهیدات دولت و برنامه ریزی هایی که صورت پذیرفته، سعی برآن است با اشتغالی که از طریق اعطای تسهیلات دولتی ایجاد می شود، نرخ بیکاری در کشور و استان گلستان کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های ویژه دولت در راستای اشتغالزایی، طرح کارورزی نیروهای بیکار است که بعد از حرفه آموزی، این افراد به عنوان نیروی کار باسابقه در اختیار بازار کار قرار می گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز دولت بار بسیاری را بر دوش داشته و ضمن ارائه تسهیلات برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و کارآفرین، بیمه دوسال نیروی کارورز را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به نقش شرکت های تعاونی گفت: از تعاونی هایی که در چند سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند حمایت می کنیم که در این خصوص می توان شرکت تعاونی صنایع چوب عطا آباد آق قلا و شرکت تعاونی زعفران و گیاهان دارویی وامنان شهرستان آزادشهر را مثال زد.

وی تصریح کرد: سازمان ها و ادارات نباید تنها به اعطای تسهیلات بسنده کنند و باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود که تسهیلات کجا هزینه می شود و این مهم نیز جز با بازبینی و نظارت بر طرح و روند اجرایی آن از سوی دستگاه های مربوطه میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به سیاست و بسته های حمایتی دولت درحوزه اشتغال درسال 96، افزود: براین اساس و در یکی از بسته های حمایتی، پرداخت 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال در کشور پیش بینی شده است که بر اساس نرخ بیکاری استان ها توزیع می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ورود سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت متقاضیان شغل و نیز تمایل بانوان به بازار کار، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان ها بویژه درحوزه تعاون استفاده شود.

وی، افزایش هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها، پرهیز از بخشی نگری، همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، شناسایی ظرفیت های اشتغال پایدار در حوزه های مختلف و براساس ظرفیت های بومی و محلی (توسعه درون زا) را در ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و افزود: اداره کل تعاون گلستان امسال طرح رفع بیکاری در 14 روستا (هر شهرستان یک روستا) را در برنامه دارد

پهلوری مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید گلستان گفت:برنامه های اصلی صندوق بحث شناسایی ظرفیت ها وپتانسیلهای هرمنطقه بوده وروستاها محور اصلی این موضوع می باشد.

وی در مورد روستاهای بدون بیکار گفت:14 روستا در برنامه کاری جهت شناسایی است که بخشداران ودهیاران باتوج به ظرفیت ان روستان انتخاب کرده وبه فرمانداری معرفی کنند.

در این جلسه پهلوری هدف صندوق کارآفرینی امید را حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و رفع دغدغه‎های شغلی و ازدواج با اولویت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم دانستند و گفتند: حمایت از طرح‎های خوشه‎های اقتصادی و زنجیره تامین، طرح‎های با اولویت نیازهای واحدهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی در استان وبا بازده کوتاه‌مدت از اولویت‎های تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به شمار می‎رود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زنجیره‎های تولید مهم‌ترین اولویت صندوق در بخش اشتغال است، افزود: در این راستا طرح «هر روستا یک محصول» با هدف شناسایی استعداد و ظرفیت‎های مختلف روستاهای استان در حال اجراست که سعی داریم بحث اقتصاد و اشتغال را در مناطق روستایی افزایش دهیم.

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .