عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول


افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهم ترین اولویت ها و سخت ترین کارهای وزارت بهداشت و درمان اجرای نظام ارجاع در کل کشور است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول باحضور دكتر قاضي زاده هاشمي وزيربهداشت ودرمان وآموزش پزشكي،احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان علی آباد کتول ،نماینده گان مجلس شورای اسلامی استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان وشهرستان افتتاح شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: گسترش نظام ارجاع سلامت در کل کشور سخت ترین و یکی از اولویت های وزارت بهداشت و درمان در سالجاری است.
وی افزود: به دلیل دانش کم بیماران برای مراجعه به پزشک در گذشته، هزینه زیادی بر دوش دولت، بیمه ها و خانواده گذاشته می شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در قانون به مراقبت از سلامت مردم تاکید شده است و نطام ارجاع سنگ بنتی اجرای این قانون است.

وی اضافه کرد: اجرای نظام ارجاع در کشور حدود یک دهه زمان نیاز دارد تا در مسیر حمایت در بهداشت و درمان حرکت کند و پس از استقرار کار، می تواند در ارتقاء خدمات موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: منتقدان در ابتدای دولت یازدهم ما را متهم کردند که بهداشت را فدای درمان کرده اند در حالی که پیشگیری مقدم بر درمان است.

هاشمی تصریح کرد: در شرایطی که با کمبود دارو، تخت بیمارستانی، تجهیزات و پزشک مواجه بودیم، موعظه اثرگذار نبود.

وی با یادآوری اینکه ان زمان ۱۰ میلیون نفر بیمه نبودند، بیان کرد: دولت یازدهم ۱۱ میلیون نفر را بیمه کرد و امکانات رابگان در اختیار مردم قرار داد.

وی همچنین گفت: دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۵۰ هزار تخت بیمارستانی نوسازی شد و ۱۲ هزار متخصص به مجموعه افزوده شد.

وزیر بهداشت از ساخت ۶ هزار و نوسازی و تجهیز ۱۸ هزار خانه و مرکز بهداشت در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: برای اینکه مردم ما را باور کنند و به موعظه های ما در حفط سلامت عمل کنند، زیرساخت نداشتیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داشتیم بهداشت را تقویت کنیم اما ۳۰ سال بود که دستی به خانه های بهداشت کشیده نشده بود و مکمل ها در خانه های بهداشت تحویل نمی شد و دارو به تعداد کم وجود داشت.

وی یادآور شد: برای اجرای نطام ارجاع به ابزار زیرساخت فناوری اطلاعات ، آی تی و کامپیوتر نیاز داشتیم اما در اختیار ما نبود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۱۲هزار پزشک برای اجرای پزشک خانواده در حال اموزش دیدن هستند، افزود: تاکنون ۸۰متخصص در پزشک خانواده جدب شده و تا پایان برنامه ۶۰۰ نفر دیگر تربیت می شوند.

هاشمی اضافه کرد: در این دولت دو هزار و ۵۰۰ مرکز جامع سلامت به بهره برداری رسید و ۵۰ هزار مراقب سلامت و کارشناس جذب شدند.

وی تصریح کرد: خیلی ها ادعا کردند و حرف زدند که نظام ارجاع را شروع می کنیم اما عملی نشد تا اینکه امروز اینکار را آغاز کردیم و باید با حوصله و تدبیر ان را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه دنبال کار نمایشی در اجرای نظام ارجاع نبودیم، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم گره از کار مردم بگشاییم و رنج بیماران را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: در اجرای نظام ارجاع باید به محتوا فکر کنیم نه شکل ان تا به نظام سلامت کارامد برسیم.

هاشمی با یادآوری اینکه قرار بود از دهه ۸۰ نطام ازجاع شروع شود و برخی مدعی بودند هر هفته در یک استان و یا دو ساله آن را اجرا می کنند، بیان کرد: از همان ابتدای گفتیم اجرای این طرح ۱۵سال زمان نیاز دارد و خوشحالیم پس از چهار سال با سرعت این طرح را به اجرا گذاشته ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: برای اجرای کامل این طرح در کشور نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم در شرایطی که در چهار سال گذشته با پراکندگی و عدم تولیت و همچنین اجرایی نشدن تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها مواجه بوده ایم.

افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 

افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 

افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 

افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 

افتتاح اولين سامانه نظام ارجاع الكترونيك كشور در شهرستان علي آباد كتول

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .