عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد


جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگزجلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان با حضور معاون فرماندار، بخشداران و سایر اعضاء روز دوشنبه در فرمانداری برگزار شد.

محمد حیدری معاون فرماندار با اشاره به اهمیت و حساسیت حوزه اجتماعی و خانواده ، حفظ بنیان خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه را ضروری دانست.

حیدری بحث طلاق را یکی ازآسیب زا ترین معضلات جامعه که به عنوان یک چالش محسوب می گردد معرفی کرد.

وی افزود : با پژوهشهای انجام شده و فعالیت مستمر دستگاههای اجرائی مربوطه نظیر بهزیستی علل اصلی بروز طلاق مشخص می باشد و باید به دنبال راهکارهای ریشه ای جهت کاستن و آمار طلاق باشیم.

معاون فرماندار با هشدار نسبت به آسیب های ناشی از طلاق اظهار داشت : باید مراقب باشیم تا خانواده به عنوان اولین خاستگاه اجتماعی، کارکردهای خود را ازدست نداده و همواره به عنوان محل آرامش و آسایش روحی روانی فرزندان نقش خود را بدرستی ایفا نماید.

وی یکی از دلایل اصلی تضعیف بنیان خانواده ها را تغییر در سبک زندگی در زمان حاضر دانست و افزود : سبک زندگی عوض شده ولی انتظارات ما همچنان مانند قبل می باشد ، در آن زمان طلاق قبح زیادی داشت ، دررفتار های خانوادگی نقش مرد و زن و فرزند کاملا تعریف شده بود و تنوع امروزی را نداشت ، ولی امروز عوامل و فاکتورهای مختلف دست به دست هم داده و وارد خانواده شدند و هر کدام تاثیرات خودش رادارند.

حیدری در خصوص فرایند رسیدگی به طلاق در خانواده ها توسط مراجع مربوطه افزود : با توجه به تغییر سبک زندگی باید با برنامه ریزی و دقت کافی برخی از رویه های کلیشه ای و ناکارآمد در این زمینه اصلاح گردد و زمینه استفاده از مشورت گروههایی نظیر همکاران ، دوستان ، همسایگان ، فضای مجازی و ... که تاثیر مستقیم بر افراد دارند استفاده گردد .

وی به ضرورت آموزش در زمینه استحکام خانواده و مهارت های زندگی اشاره کرد و اظهار داشت : باید با تلاش همه دستگاههای متولی امر آموزش و نظیر آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد و ...و تشویق خانواده های هدف و آسیب پذیر در پیشگیری و کاهش آسیب های مربوط به طلاق موثر می باشد.

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 738
  • کد خبر : 36297