عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید رییس سازمان جنگلهاو مراتع کشوراز بسترهای سیل زده دهنه محمدآبادکتول


بازدید رییس سازمان جنگلهاو مراتع کشوراز بسترهای سیل زده دهنه محمدآبادکتول

دکتر خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رييس سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور با هدف بررسی نقاط حادثه دیده از سیل بهمراه احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان،سید رحمت میردیلمی بخشدار کمالان وچندتن ازمدیران کل،از روستاهای خلیندره وگنو و محوراصلی دهنه محمد آبادکتول،دهنه زرین گل دیدن کرده ودرجریان عمق فاجعه قهرطبیعت قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،فرمانداردر این بازدید گفت:قدرت تخریبی وانرژی سیلاب دو دهنه محمدآبادکتول وزرین گل بی سابقه بوده است.

وی افزود:بعلت وسعت حوزه آبخیزایت تخریب شاید بخوبی به چشم نیایداماآورده های سیلاب به حدی است که اگربرداشت واناقال انجام نگیرد باکوچکترین سیلاب ،جنگل،واحدهای مسکونی وراههای ارتباطی تهدیدبیشتری می بینند.

تجری مفرد اظهارداشت:با توجه به تکرار سیل در شهرستان، آبخیز داری و توجه به بستر رودخانه ها در مدیریت سیل بسیار پراهمیت است.

فرماندارگفت:تاکنون بایک برداشت اولیه بیش از29میلیاردتومان خسارت نتیجه سیل اخیردر شهرستان بوده است.

فرماندار در پایان از موافق دکتر جلالی در خصوص واگذاری زمین از منابع طبیعی در دوهنه محمد آباد وزرین گل جهت احداث پاسگاه انتظامی،هلال احمر وراهدارخانه خبر داد.

دکتر خداکرم جلالی شدت بارش ها را نشان دهنده تغییر اقلیم جغرافیایی دانست، افزود: ماحصل تغییرات اقلیمی در کشور کمبود آب شیرین و بیابان زایی در کشور خواهد بود.
وی افزود: 100 میلیون هکتار از زمین های کشور نیازمند آبخیزداری است که تا به امروز 26 میلیون هکتار آن اجرایی شده و باید روند آبخیزداری در کشور تسریع شود و در این راستا حتی خیرین نیز در استان های هرمزگان و فارس فعال شده اند.
وی با تاکید بر اهمیت استراحت جنگل ها و توقف بهره برداری، خاطر نشان کرد: تا کنون 30 درصد پروانه های بهره برداری از جنگل ها متوقف شده است و تا پایان سال جاری تمامی پروانه های بهره برداری از جنگل های خطه شمال متوقف خواهد شد.

 

بازدید رییس سازمان جنگلهاو مراتع کشوراز بسترهای سیل زده دهنه محمدآبادکتول

 

بازدید رییس سازمان جنگلهاو مراتع کشوراز بسترهای سیل زده دهنه محمدآبادکتول

 

بازدید رییس سازمان جنگلهاو مراتع کشوراز بسترهای سیل زده دهنه محمدآبادکتول

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .