عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد


جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد

جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان روز پنج شنبه 16 شهریور 96 با حضور فرماندار و مدیران اجرائی مربوطه در فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با تبریک ولادت با سعادت دهمین پیشوای امامت و ولادیت امام علی النقی (ع) اظهار داشت : تعهد دولت برای ایجاد اشتغال در  حدود 1 میلیون شغل در سال می باشد .بنابراین در جایگاه ادارت و دستگاههای دولتی به عنوان بازوو توان اجرائی دولت  باید تلاش کنیم سیاستهای اعلامی دولت اجرائی گردد.

میرزائی افزود : برنامه ریزی و سیاستگذاری بر طبق اسناد بالادستی از طریق نهاد ریاست جمهوری  و هیات دولت انجام می گردد و برنامه های عملیاتی در سطوح پائین و در شهرستانهااجرائی خواهد شد و  لازم است با نگاه جدید و متفاوت به آن توجه کنیم. در این ارتباط سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان قابل دسترسی می باشد و در بعضی از بخشها شاید توان اجرائی بیشتری داشته باشیم  و در عین حال در برخی از بخشها نیاز به کار بیشتری است.

وی  مراکز دانشگاهی را به عنوان  یک مرکز پرورش علم و ایده و عمل حائز اهمیت خواند وگفت :  انتظار داریم در دانشگاه  با تشکیل کارگروههای علمی و پژوهشی در جهت هدایت جامعه در مسیر توسعه و برنامه های اقتصاد کلان کشور گام برداریم.

فرماندار بندرگز با اشاره به شاخصهای موجود در ارتباط با موضوع  اشتغال اظهار داشت : امید به زندگی ، درآمد خانوارکه باید در یک حد معمول قرار گیرد و شاخصهای آموزشی که برای یک جامعه پیشرفته مطرح می باشد ، به عنوان سه  شاخص برجسته  در کنار دیگر شاخصها و معیارهای موجود  ، به عنوان ابزارهای لازم برای نیل به اهداف ایجاد اشتغال می توان بهره جست.

علی اصغر میرزائی افزود : برای تحقق اهداف روستاهای بدون بیکار در فرصت باقیمانده تا پایان سال باید بررسی های لازم صورت گیرد تا همه متقاضیان اشتغال در چهار چوب این طرح ساماندهی و ثبت گردند. و طرحها و ایده های  آنان برای بررسی و ارائه برنامه های کارشناسی شده در اختیار متخصصان مربوطه حوزه  اشتغال قرار گیرد و از طرحهای تقلیدی و بدون توجیه اقتصادی  خودداری گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : باید با مراجعه به روستاهای موفق ،  از طرحها و ایده های آنان در زمینه اشتغال الگو برداری کرد چرا که  بخش مهمی از وظیفه ما  هدایت و آموزش متقاضیان به سمت طرحهای دارای  توجیه اقتصادی و بازار فروش می باشد.

علی اصغر میرزائی اظهار داشت : گزارشات اقدامات مربوط به کارورزی و اشتغال به طور مستمر  ارائه گردد. هر دستگاهی مشاغل مربوط به حوزه کاری خود را شناسائی و ارسال نمایند برای هماهنگی در جهت رفع نواقص بانکی از  مدیرعامل بانکهای مربوطه در جلسه بعدی دعوت بعمل آید.

وی باشاره به محورهای اعلام شده از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی  در سطوح جغرافیایی شهرستان ، محورهای اصلی که باید بر طبق آن ظرفیتها و الویت بندی هر شهرستان مشخص شود را شامل : کشاورزی ، صنعت و بازرگانی ، ساختمانها و بافتهای فرسوده ، گردشگری و صنایع دستی ، حمل و نقل ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سلامت ، فرهنگی و هنری و سایر حوزه های بخش خدمات اعلام کرد که باید  با توجه به این موضوع و ظرفیت های شهرستان الویتهای خودمان را مشخص کنیم .


جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد

 

جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان برگزار شد

 


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 641
  • کد خبر : 37378