عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس :

فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس می گوید که این شهرستان بزرگ با جمعیتی تقریبی 350 هزار نفری، نیاز به احداث یک کتابخانه عمومی جامع دارد و نهاد کتابخانه های عمومی باید در این خصوص اقدام نماید.
مهندس عبدالقدیر کریمی درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: وضعیت چند کتابخانه عمومی و قدیمی گنبدکاووس، مناسب و درخور شان مردم با فرهنگ آن نیست.
وی با تاکید برضرورت انجام اقدامات اساسی برای توسعه فضای کتابخانه ای در گنبدکاووس با محوریت نهاد کتابخانه های عمومی استان و کشور، گفت: احداث یک کتابخانه عمومی بزرگ و جامع مطالبه جدی و بحق مردم این دیار است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
کریمی از آمادگی گنبدکاووس برای اهدای زمین برای احداث کتابخانه جامع در این شهر خبر داد و ضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور یا استان گلستان نیز باید یک ردیف اعتباری ویژه ای برای تحقق این مطالبه مردم این شهرستان پیش بینی نماید.
وی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری احداث کتابخانه عمومی جامع شهر گنبدکاووس، کمیته ای نیز برای بررسی و شناسایی فضاهای مناسب برای راه اندازی کتابخانه عمومی در محلات مختلف این شهر توسط فرمانداری ویژه با مشارکت دیگر ادارات و نهادها، اعضای انجمن و خیرین تشکیل می شود.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه که مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان نیز درآن حضور داشت، با انتقاد از تاخیر طولانی 9 ماهه درتشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: با این وضعیت تشکیل جلسه رفع مسائل و مشکلات کتابخانه ها و نیز مطالبات مردم محقق نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: امروز همه علاقه مندان و دلسوزان به کتاب و کتابخوانی دغدغه رفع مسائل و مشکلات و ایجاد تحول دراین حوزه را دارند و باید با ارائه چند راهکار عملی و اجرایی نسبت به بهبود وضعیت اقدام شود.
وی، آمادگی تشکیلات ستاد نماز جمعه گنبدکاووس را برای مشارکت و همراهی به منظور بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی در این شهرستان اعلام.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: اینکه نهاد کتابخانه های عمومی فقط به دنبال اهدا یا تامین ساختمان از سوی دیگران برای راه اندازی کتابخانه باشد شیوه درستی نیست و بایستی این نهاد در امر احداث کتابخانه مشارکت بیشتری داشته باشد.

فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

 

فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

 

فرماندار ویژه: گنبدکاووس نیاز به یک کتابخانه عمومی جامع دارد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 866
  • کد خبر : 37739