عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 98 درصد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند


98 درصد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند

98 درصد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت:  بیش از 98 درصد نوزادان و متولدین در استان گلستان غربالگری می شوند  و در حال حاضر در مدارس ابتدایی  و راهنمایی زبان اشاره وجود ندارد.
ابراهیم غفاری در مراسم تکریم و معارفه مدیران بهزیستی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: کودکانی که مشکلات شنوایی دارند تا سن 3 تا 4 سالگی تحت نظر هستند و سپس هر یک با هزینه 35 میلیون تومان جراحی می شوند.
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: این کودکان بعد از کاشت حلزون به مرکز تربیت شنیداری معرفی می شوند تا با آموزش های لازم در زمان ورود به مدرسه و بعد از 6 سال مشکل ارتباطی نداشته باشند.
غفاری تصریح کرد: در حال حاضر فقط برای ناشنوایان بزرگسال, از زبان اشاره استفاده می شود و با گفتار درمانی و غربالگری, توانستیم پیشگیری موثری انجام دهیم.
مدیرکل بهزیستی گلستان یادآور شد: در حال حاضر مراکز شنیداری بهزیستی در شهرهای گرگان, گنبدکاووس و کردکوی فعالیت دارند و کودکانی که مشکل شنیداری دارند به این مراکز معرفی می شوند.
غفاری تاکید کرد: در حوزه پیشگیری, غربالگری شنوایی, تنبلی چشم, اوتیسم در دستور کار قرار دادیم و در قانون برنامه ششم نیز غربالگری ژنتیک در سنین بین 15 تا 25 سال را در دستور کار قرار دادیم.
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار در استان, اکثر آنان بیمه تامین اجتماعی روستایی و شهری هستند که بعد از 25 تا 30 سال بازنشسته شده و از حقوق بازنشستگی برخوردار خواهند بود.
غفاری اظهار کرد: در استان گلستان 29 مرکز نگهداری کودکان ایتام وجود دارد که 300 کودک یتیم در این مراکز و 300 کودک دیگر در خانواده ها نگهداری می شوند و میانگین نگهداری کودکان ایتام در مراکز زیر 10 نفر است و ما تلاش کردیم تا کیفیت را افزایش دهیم.
مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: در استان 400 مهدکودک وجود دارد و ما خدمات خود را به کودکان زیر 6 سال بدون استفاده از امکانات و اعتبارات دولت در این زمینه ارائه می دهیم و علاوه بر آن به خانواده این کودکان که در حاشیه شهر و روستاها و نیازمند برای پیشگیری از سوء تغذیه یک وعده غذای گرم می دهیم.
غفاری در زمینه معتادین تاکید کرد: پیشگیری سطح یک, دو و سه شامل پیشگیری, درمان و توانمندسازی برای معتادین انجام می دهیم و طی ارزیابی های انجام شده مراکز کمپ ماده 15 از مراکز ماده 16 موفقیت آمیز تر بوده است.

98 درصد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند

 

98 درصد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 776
  • کد خبر : 37939