عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور سید ابوالفضل حسینی امام جمعه ، علی اصغر میرزائی فرماندار و سایر اعضاء در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد.

فرماندار بندرگز با اشاره به اهمیت  و ضرورت توجه به فرهنگ عمومی اظهار داشت : باید برنامه های مشخص و اثر گذار در حوزه فرهنگ عمومی تدوین گردد تا از گسترش آسیب های فرهنگی جلوگیری گردد.

علی اصغر میرزائی افزود : برای مقابله با آسیب های فرهنگی و حفظ و حراست از  فرهنگ و تمدن ناب ایرانی و اسلامی در برابر هجوم و نفوذ نااهلان و  بویژه استکبار جهانی و ایادی  و مزدوران آنها باید برنامه های قوی  و اثر گذار داشته باشیم و با غنی کردن امورات فرهنگی قطعا از برنامه هاو دیگر ترفندهای دشمنان استقبال نخواهد شد .

وی با بیان اینکه در بخشهای مربوط به اوقات فراغت ، ستاد خدمات سفر ، ستاد ساماندهی سواحل  برنامه ها و فعالیتهای  خوبی در شهرستان اجرا شد ،اظهار داشت :  برنامه های فرهنگی  دفتر امام جمعه شهرستان ، جشنواره هائی مختلف فرهنگی و ورزشی  ، اجرای برنامه های  متنوع قرآنی و ... نشان می دهد که این موارد جزء نیاز های حیاتی جامعه می باشد.

میرزائی اذعان داشت : در تدوین برنامه های فرهنگی بویژه در حوزه عمومی باید با نگاه بازترو روشن تری به مسائل در جامعه نگاه کنیم و با فعالیت در فضای محدود و بسته موفقیتی در حوزه فرهنگ عمومی حاصل نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در ایام عاشورا موجب تقویت جامعه از لحاظ روحی و معنوی خواهد شد از جمله آئین ثبت عزاداری قوم بنی اسد در دهستان گز و سایر تعزیه هائی که در سطح شهرستان برگزار شد و استقبال مردم مذهبی منطقه را نیز به همراه داشت.

فرماندار بندرگز گفت :  برای اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی فاکتورها و شاخصه های مختلفی مد نظر است  و حوزه های مختلف نیز می توانند در آن مشارکت نمایند  ، از جمله دانشگاهها ، آموزش و پرورش ، حوزه های علمیه ، علما و  روحانیون ، ارگانها و نهاد های دولتی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... همه این نهاد ها باید دست به دست هم بدهند و هرکدام برنامه های اجرائی خودشان را ارائه نمایند.

 وی اظهار داشت : شورای فرهنگ عمومی فرصت مناسبی برای شناسائی آسیبهای مبتلابه جامعه است و باید  به تدریج و گام به گام نسبت به  کاهش و رفع آنها اقدام گردد و با بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی در جهت ارتقاء سطح فرهنگی  جامعه  بسته های فرهنگی جایگزین فرهنگ های آسیب زا ارائه نمائیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور بندرگز برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 544
  • کد خبر : 38180