عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد
جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، مهیمنی مسئول دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و سایر اعضا روز چهارشنبه در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار در این جلسه با اشاره به اهمیت کارگروه  سلامت و امنیت غذایی و جوانان شهرستان گفت: این کارگروه نقش مهمی در پویایی و سلامت جامعه دارد لذا بایستی بصورت ویژه در دستور کار قرار گیرند.
در این جلسه مهیمنی مسئول مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اجتماع سلامت محور یکی از موضوعات مهم و اساسی در جامعه است و در این خصوص به تعدادی از مولفه های موثر بر سلامت مثل تصادفات جاده ای، مشکلات روحی و روانی، فرهنگ و اخلاق جامعه و.. اشاره کرد و گفت: این ها قبل از بهداشت و درمان مورد تاکید است.
وی امنیت و سلامتی را دو نعمیت بسیار اساسی و مهم در جامعه خواند و با اشاره به اینکه احساس نا امنی زندگی ما را ناآرام خواهد کرد گفت: امنیت ملی اولویت اول ماست و سپاه پاسداران رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است و سلامت نیز با امنیت عجین می باشد.
مهیمنی همچنین بر تقویت سمن های سلامت محور در شهرستان با نظارت فرمانداری تاکید کرد و گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی با توجه به اهمیت سلامت بایستی بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
در ادامه شیرنگی معاون فرماندار در خصوص نظام ارجاع الکترونیک گفت: نظام ارجاع الکترونیک یکی از اقدامات بسیار خوب و مهم دولت است که در جلوگیری از اتلاف وقت و کمک به بیماران بسیار موثر است .
وی در خصوص کاشت سبزی گفت: بخش مهمی از ویتامین های بدن ما در سبزیجات وجود دارد لذا یکی از اقلامی است که باید در سبد روزانه غذایی قرار گیرد.
شیرنگی در خصوص بیماریهای غیرواگیر افزود: در چند دهه اخیر متناسب با تغییرات اقتصادی و فرهنگی در جامعه،  تغییرات اجتماعی هم با سرعت بالا در حال افزایش است و این تغییرات در جوامع توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته، سلامت افراد را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است لذا بایستی از طریق افزایش سطح پوشش ایمن سازی با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در کشور امیدواریم اثرات بیماری های غیرواگیر را کاهش و آنها را تحت کنترل درآوریم.
 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .