عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور مسئولین استانی و فرماندار :

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

 با حضور مسئولین استانی و فرماندار ، هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ، عصر روز جمعه 28 مهر ماه و در سومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش ، هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه ، با حضور "حسین پیشقدم " رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ، "امانگلدی ضمیر" فرماندار ، اعضای شورای تامین ، مسئولین دستگاههای اجرایی و انبوه مشتاقان این ورزش مفرح و سنتی منطقه در مجموعه سوارکاری شهرآق قلا برگزار شد.

در حاشیه این مسابقات ، با رایزنی"امانگلدی ضمیر"فرماندار شهرستان آق قلا و مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه استان ، 50 درصد هزینه فنس کشی کل مجموعه سوارکاری شهر آق قلا از محل اعتبارات استان تامین شد.

گفتنی است در این هفته از رقابت‌ها ، ۴۶ راس اسب از نژادهای ترکمن ، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۶۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب لرد اسفینکس زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب پامادور و محمد خوجملی با اسب کرولا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که بنیامین جرجانی با اسب آزالیسا عنوان اول را به دست آورد و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد و آرمین آق آتابای با گلن ناز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب سایلنس کو موفق به کسب مقام اول شد و مهران عطا با اسب گل آی جهان و ستار مهرانی با اسب بلک حمید به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که عبدالرحیم آرمیده با اسب آسیکس زودتر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب آل مرد و جواد آچاک با اسب ایل طاها به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

 

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 708
  • کد خبر : 38417