عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با استفاده کنندگان از فاضلاب خام شهری در آبیاری مزارع کشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد

مهندس دشتیان:

با استفاده کنندگان از فاضلاب خام شهری در آبیاری مزارع کشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد

با استفاده کنندگان از فاضلاب خام شهری در آبیاری مزارع کشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان ،ابراهیم دشتیان صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرگان گفت: با استفاده کنندگان از فاضلاب خام شهری در آبیاری مزارع کشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی افزود: عوامل آلاینده و میکروبی و بیماری زای موجود در فاضلاب به سرعت در گیاهان تکثیر و با مصرف مواد غذایی آلوده به انسان سرایت می کنند .
معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری اظهار داشت: اداره آب و فاضلاب ومرکزبهداشت با همکاری نیروی انتظامی و جهادکشاورزی وظیفه دارند با گشت های مکرر از مزارعی که از فاضلاب استفاده می کنند ضمن بازدید ، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی نمایند .
وی یادآور شد : آب و فاضلاب شهری نیز وظیفه دارد از مسیر انتقال فاضلاب شهری محافظت نموده و در صورت مشاهده استفاده کنندگان ،نیروی انتظامی را از موضوع مطلع نماید .
دشتیان گفت: استفاده از فاضلاب تصفیه شده صرفاً جهت فضای سبز و درختان غیرمثمر بلامانع می باشد .
وی به موضوع مهمی که در سالهای اخیر توسط دولت تدبیر و امید در زمینه بیمه سلامت افراد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ فردی بدون بیمه در کشور وجود ندارد که این یکی از دستاوردهای خوب دولت در زمینه گسترش بیمه سلامت بوده است.
 معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری گفت: جهت احداث پایگاه های سلامت در شهرستان گرگان  مبلغ دومیلیاردو پانصد هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که مرکز بهداشت شهرستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار بعمل آورد .
وی در ادامه به موضوع آب شرب در روستاهای بالادست از جمله توشن،زیارت،سعدآباد و شموشک علیا اشاره کرد و خواستار کلرزنی بموقع بر اساس اعلام مرکز بهداشت گرگان شد .
ابراهیم دشتیان همچنین در مورد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان تأکید کرد و از مرکز بهداشت خواست نتیجه اقدامات با با همکاری سایر دستگاه ها به فرمانداری اعلام نماید .
وی یادآور شد : مرکز بهداشت و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی بازرسی مستمر از محصولات غذایی در جمعه بازار شهرستان را بعمل آورد .
وی افزود:  یکی از مکان هایی که باید مستمراً از آن بازدید بعمل آید کارخانجات تولید آرد شهرستان می باشند که هر سه ماه یکبار انجام گرفته و نیاز است در این مورد نیز پس از بازدید و بررسی های لازم این کاخانجات رتبه بندی شوند .
 
با استفاده کنندگان از فاضلاب خام شهری در آبیاری مزارع کشاورزی برخورد قانونی صورت می گیرد

ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 645
  • کد خبر : 38669