عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد


همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد

همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد

همایش  توجیهی پدافند غیرعامل با هدف آشنایی اصول و راه های دفاعی روز چهارشنبه 10آبانماه 96 با حضور"علی اصغر میرزایی " فرماندار و "پورباقر "مدیر پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی استان ، مدیران  و کارشناسان دستگاههای اجرایی شهرستان بندرگز و سخنرانی" سید رضایی "مدرس دانشگاه در تالار همایش شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرگز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز؛  علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان ضمن بیان تعریف پدافند عامل و غیر عامل اظهار داشت :  در پدافند عامل، همچون جنگ تحمیلی،  دشمن  ظاهر وآشکار بوده  و موضع ، اهداف و امکانات دشمن مشخص است ولی در پدافند غیرعامل که بیشترین  رویکرد دشمنان هم به این سمت و سو بوده ، دشمن نامحسوس و تهدیدات و خطرات دشمن قابل لمس نیست .

رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان در این همایش یک روزه که بر بهره گیری از روش های مصون سازی و پایداری کشور در برابر تهدیدات با استفاده از اصول عملی پدافند غیر عامل تاکید شد،،گفت : با توجه به عدم اعتماد و طراحی برنامه های شیطانی دشمنان نظام ،وحدت و انسجام عمومی و شناخت اصول پدافند غیرعامل و راه های آن لازم و ضروری است.

میرزایی با بیان اینکه ، پیام نظام ما ، پیام وحدت است ، ایجاد انسجام و آرامش در جامعه اولین گام  برای پدافند غیرعامل و  مقابله با دشمنان دانست و اظهار داشت : مردم ما همواره در سخت ترین شرایط از نظام ما دفاع کردند و با پیروی از رهبری  و حضور و مشارکت فعال در همه مراسمات ملی و مذهبی وحدت و انسجام واقتدار خودرا به نمایش گذاشتند  .

علی اصغر میرزایی در این جلسه با توجه به  فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در راستای مقوله پدافند غیرعامل را  نشان از اهمیت موضوع و آمادگی دانست وگفت: پدافند غیرعامل چتر گسترده ای است که  از حوزه نظامی وسیع تر و در همه حوزه ها نامحسوس است وبا توجه به اینکه  هدف اصلی دشمن ایجاد افتراق و اختلاف در بین مردم و جامعه است وظیفه همه مسئولین و  مربوط به عموم جامعه است.

فرماندار شهرستان بندرگز با توجه به اینکه میدان اقدام وعمل در مسیر پدافند غیرعامل بسیار گسترده است ، افزود : لازم است با برگزاری دوره های آموزشی به روش های تئوری و عملی وتجهیز ابزار و امکانات  توانمندی ، مهارت و آمادگی به یک درجه اعتماد و اطمینان برسیم با ترفندها و توطئه های دشمنان مقابله نماییم ..

میرزایی همچنین  مبحث فرهنگ سازی در مساله دفاع غیرعامل را از موضوعات مهم دانست  و  به برنامه های هفته پدافند غیر عامل در شهرستان بندرگز اشاره کرد و اظهار داشت: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، زنگ پدافند غیر عامل در مدارس، رزمایش پدافند غیر عامل، کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی، همایش پدافند غیر عامل و برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل برای دهیاران از جمله برنامه هایی است که در راستای فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه برای مقابله با ترفندها، توطئه ها و تهدیدهای دشمنان برنامه ریزی شده است.

هم چنین در این کارگاه یک روزه، اصول پدافند غیرعامل و کارکردهای  آن  ، مفاهیم پدافند زیستی، شیمیایی، کالبدی، سایبری، اقتصادی، مردم محور و پدافند فرهنگی مورد تحلیل قرار گرفت.

 

همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد

 

همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد

 

همایش توجیهی پدافند غیر عامل در بندرگز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد



ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 705
  • کد خبر : 38924