عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم پدافند غیرعامل در شهرستان ترکمن برگزار شد


مراسم پدافند غیرعامل در شهرستان ترکمن برگزار شد

مراسم پدافند غیرعامل در شهرستان ترکمن برگزار شد

  در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل؛ مراسمی با حضور فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن و سایر مسئولین شهرستان صبح روز چهارشنبه 10 آبان در محل مدرسه دخترانه 17 شهریور بندر ترکمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار در این مراسم ضمن اشاره به موضوع حق و باطل گفت:حق و باطل در طول تاریخ بشریت در مقابل هم بوده اند و در دنیای کنونی نیز این مسائل وجود دارد و کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب همواره شعار عدالت و حمایت از مستضعفین را داده و مدافع ملل مستضعف و مظلوم در دنیا بوده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در طول 8 سال دفاع مقدس بطور مستقیم مورد حمله دشمن قرار گرفت و ما از ایران عزیز از ناموس، حاکمیت و زمین ایران دفاع کردیم و به دنیا اثبات کردیم در مقابل ظلم و ستم سر فرود نمی آوریم و تا امروز ایستاده ایم.
فرماندار گفت: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا از هرفرصتی برای زمین زدن ایران استفاده کرده نفاق بین کشورهای مسلمانان، حمله مستقیم به ایران و .. از این مسیر نتوانسته در مقابل نظام جمهوری اسلامی و مردم سربلند ایران عزیز بایستد و امروز خطری که ممکن است وجود داشته باشد حمله های غیر مستقیم از جمله حمله از ناحیه اقتصاد،
وی با اشاره به  تحریم های کمرشکن و نابودکننده ای که ایران امروز نه تنها از سوی امریکا بلکه از سوی همه کشورهای استکباری جهان مواجه است گفت: هدف دشمنان به زمین زدن ایران بود ولی ایران اسلامی با همت مردم سربلند خود و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابل این تحریم ها ایستاده است.
فیروزی گفت: یکی از موارد دیگری که می تواند کیان یک کشور را نابود کند تهاجم فرهنگی است که آسیب های زیادی به کشور می زند و تحریم های علمی و تحریم های سیاسی نیز از موارد دیگری است که پدافند غیرعامل را در کشور تقویت می کند.
امروز ما باید علاوه بر اینکه آمادگی کامل در حوزه نظامی داشته باشیم که بحمدا.. در خاورمیانه ایران از امن ترین کشورها و در حوزه دفاع از مقاوم ترین کشورها در مقابل استکبار جهانی است، در حوزه هایی که آسیب می پذیریم باید آمادگی داشته باشیم. پدافند غیرعامل در اینجا به کمک می آید که ما افرادی را تربیت کنیم که در حوزه اقتصاد خودکفا باشند. وگرنه هر زمانی دشمنان می توانند به ما آسیب بزنند و این توانمندی باید در ملت ایران ایجاد شود.
فرماندار اظهار داشت: تک محصولی و متکی به نفت بودن بزرگترین مشکل ایران اسلامی است پدافند غیرعامل در اینجا یعنی ما اگر قرار است روی پای خود بایستیم و این شعار را ادامه دهیم " امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" باید در حوزه اقتصاد و بویژه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و خودکفا باشیم.
وی گفت: حوزه دیگری که در پدافند غیر عامل باید مورد توجه قرار گیرد مصون سازی بچه ها در مقابل تهاجمات فرهنگی است. امروز شبیخونی که دشمنان ما در کشور ما اعمال می کنند فرهنگ است. آنها در صدد هستند  فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ما را از ما بگیرند و زنان و فرزندان ما بی هویت شوند و آنچه مد نظرشان است از طریق رسانه ها و ماهواره  به ما القا و جوانان ما را از درون تهی کنند بنابراین در اینجا پدافند غیرعامل یعنی تقویت فرهنگ اسلامی و عملی کردن فرهنگ اسلامی و تربیت دینی فرزندان است.
وی افزود: در حوزه سیاسی هم می خواهند ما را به گونه ای جلوه دهند که ایران مستقل نیست و به انزوا بکشانند.
فیروزی تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی است برای بازیابی هویت خودمان و ایستادگی در مقابل تمام هجمه هایی که امریکا و سرکردگان استکبار جهانی انجام می دهند که ایران را به زاویه بکشانند و درحالیکه ایران اسلامی با رهبری هوشمندانه نشان داده در مقابل همه کیدهای دشمنان میتواند بایستد.

مراسم پدافند غیرعامل در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

مراسم پدافند غیرعامل در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .