عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دستگاه قضائی شهرستان آق قلا

در معیت فرماندار و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد:

نشست هم اندیشی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دستگاه قضائی شهرستان آق قلا

نشست هم اندیشی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دستگاه قضائی شهرستان آق قلا

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به همراه فرماندار شهرستان آق قلا با مسئولین قضائی این شهرستان نشست هم اندیشی برگزار کردند.

ظهر امروز سه شنبه 16 آبان ماه، "عبدالرضا چراغعلی" مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در معیت "امانگلدی ضمیر" فرماندار و مسئولین ادارات و دستگاههای اجرایی با "محمد حسین نوبخت" رئیس دادگستری و "حسن نجفی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آق قلا در راستای هم اندیشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ، "امانگلدی ضمیر" در این جلسه اظهار داشت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی و تخصیص اعتبار نشان از اهمیت موضوع دارد و جای هیچ بهانه ای را برای کم کاری دستگاهها باقی نمی گذارد. موضوعات مهم در آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در برنامه های عملیاتی دولت دوازدهم قرار دارد و طبق مصوبات شورای اجتماعی کشور ، تمامی دستگاهها مکلف هستند، در این طرح همکاری های لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان آق قلا افزود: اگرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقداماتی صورت گرفته و از اتفاقات خوب تغییر نگاه مدیران بوده استاما یقینا کافی نیست و برای حل آن، باید با جدیت بیشتری تلاش کرد.آسیب های اجتماعی یکی از معضلاتی است که خانواده ها و جامعه را درگیر خود کرده است.با تنوع امکانات رفاهی و گسترش فضای مجازی،مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز بیشتر شده است و هر چه میزان آگاهی خانواده ها بالاتر باشد می تواند کمک شایانی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهایی است که همه به آن در هر جایگاهی احتیاج دارند،افزود: در پیدایش انحرافات اجتماعی و رفتارهای نابهنجار و آسیب زا عوامل متعددی دخیل است که آموزش می تواند ما را از گرفتار شدن در این آسیب ها کمک کند.خانواده ها هر چه آگاه تر و هوشیارتر باشند سالم ترند و در خانواده ی ناسالم مطمئناً عوامل آسیب زا نظیر: اعتیاد، طلاق، فقر، خشونت و… بیشتر است.

"ضمیر" در خاتمه سخنان خود تصریح کرد : آسیب دیدگان اجتماعی نیز از افراد جامعه هستند بنابراین باید با مصون سازی اجتماع که آگاه شدن و آگاه کردن افراد یکی از راه های این مصون سازی است، زمینه انحرافات و آسیب ها را کم کرد و افراد آسیب دیده را به سمت رهایی رهنمون ساخت.

 

نشست هم اندیشی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دستگاه قضائی شهرستان آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 567
  • کد خبر : 39145