عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:

در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس درنشست مشترک با رئیس صندوق بیمه کشاورزی کشور و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس در تولید گندم رتبه اول کشوری را داراست.
مهندس عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس 145 کیلومتر مرزمشترک با ترکمنستان دارد و اقتصاد کشاورزی از اهمیت بسیاری در این شهرستان برخورداراست بر لزوم توجه مسئولان صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت بیمه کشاورزان شهرستان تاکید کرد .
و افزود: بخش داشلی برون یک چهارم وسعت استان راتشکیل داده و بیشترین خسارات کشاورزان مربوط به بخش مرزی داشلی برون است که برخی از کشاورزان آن درسال جاری دچار خسارت 100 درصدی شده اند و این کشاورزان از جمله کشاورزانی بوده اند که طرح یکپارچه سازی را در سالهای گذشته اجرایی کرده اند و مطابق با سیاست های جهاد کشاورزی عمل کرده اند و بیمه در جهت حمایت از تولید باید از آنها حمایت کند.
رییس صندوق بیمه کشاوری نیز دراین جلسه گفت: امسال یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی هستند.
ابراهیم حسن نژاد توسعه کیفی بیمه، واقعی کردن غرامت ها و حمایت ازکشاورزان را برنامه های صندوق بیمه کشور دانست و گفت: سامانه صندوق بیمه کشاورزی کشور آنلاین است و مشخصات بیمه ای کشاورزان در آن ثبت شده است.
وی با اشاره به روند کند غرامتها افزود: کشاورزان به طور کامل حق بیمه را پرداخت نکردند و به طور جدی پیگیر تامین اعتبارهستیم وی افزود: کشاورزان با مشارکت در ریسک ها و بیمه کردن محصولات خود باید به دنبال کم کردن خسارتها باشند
وی افزود: بیش از 70 درصد از حق بیمه ها توسط دولت و کمتر از 30 درصد از حق بیمه ها توسط بیمه گذار پرداخت می شود و تراز ما به نفع کشاورزان همیشه منفی است.
وی در خصوص پایین بودن سقف و میان غرامت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: میزان غرامت پرداختی متناسب با حق بیمه است و افزایش تعهد بدون بالابردن حق بیمه امکانپذیر نیست
وی یادآور شد: اگر قراراست حق بیمه افزایش یابد از توان کشاورزان خارج است و به این دلیل صندوق تعهد بیمه افزایش نداده است
وی خاطر نشان کرد صندوق بیمه کشاورزی به دنبال اجرای گزینه هایی برای کشاورزانی است که سطح کشت بالاتری دارد.
وی سیل تگرگ سرمای زمستان را جزو بیمه های انفرادی دانست و گفت: برای رفاه حال کشاورزان راندمان تولید مبنای پرداخت غرامت قرار می‌گیرد.
قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار گله مندی ازعملکرد وزارت جهاد کشاورزی افزود: انتظار داریم غرامت کشاورزان به موقع پرداخت شود تا کشاورزان توان تهیه بذر و نهاده ها را داشته باشند.
احمد دستمرد معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز افزود: تفاوت در افزایش یا کاهش محصول برداشتی کشاورزان مربوط به بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس است که مستلزم توجه ویژه مسئولان صندوق بیمه کشاورزی کشور است تا نسبت به واقعی کردن برآورد خسارات خشکسالی اهتمام داشته باشند.
وی تصریح کرد از سطح 125 هزار هکتاری شهرستان گنبدکاووی 91 هزار و 400 هکتار زمینهای سطح کشت تحت تنشهای رطوبتی و خشکسالی قرار گرفته است.
مهاجر مدیرکل جهاد کشاورزی نیز خرید کندم در سال جاری 11 درصد کاهش داشته خواستار پرداخت بموقع خسارات کشاورزان و کاهش سقف بیمه برای کشاورزان شد.

در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

 

در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

 

در سال جاری یک میلیون و 150 هزار نفر کشاورز تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفتند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 737
  • کد خبر : 39226