عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار برخی از فعالین فرهنگی و اجتماعی با فرماندار شهرستان آق قلا

صبح امروز در دفتر فرماندار انجام شد:

دیدار برخی از فعالین فرهنگی و اجتماعی با فرماندار شهرستان آق قلا

دیدار برخی از فعالین فرهنگی و اجتماعی با فرماندار شهرستان آق قلا

صبح امروز چهارشنبه هشتم آذر ماه ، برخی از فعالین فرهنگی و اجتماعی به منظور هماهنگی برگزاری مراسم تجلیل از زحمات شایسته نیم قرن فعالیت و نکوداشت استاد "موسی جرجانی" از فعالین حوزه ادبیات ترکمن با "امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ، موسی جرجانی، خبرنگار بازنشسته صدا و سیمای مرکز گلستان می باشد که در حال حاضر به عنوان رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان گلستان، فعالیت می کند و از نویسندگان و پیشکسوتان ادبیات ترکمن می باشد.

وی تاکنون بیش از 40 عنوان کتاب نوشته که 10 عنوان آن به ثبت و ضبط خاطره های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد که توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و حوزه هنری استان گلستان چاپ شده است.

این استاد فرهیخته حوزه ادبیات ترکمن سال‌ها در رادیو و تلویزیون فعالیت کرده و حتی در طول 20 سال گذشته تعداد 12 نمایش ، برگرفته از آداب ، رسوم و باور‌های دینی و اعتقادات ترکمن‌ها را نوشته و کارگردانی کرده است.

"جرجانی" در جشنواره کتاب دفاع مقدس سال 1386 با نوشتن کتاب «نغمه‌های عاشقان»، که بیانگر حضور ترکمن‌ها در دفاع مقدس بود ، جایزه اول و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از دستان ریاست محترم جمهوری دریافت کرد.

دیدار برخی از فعالین فرهنگی و اجتماعی با فرماندار شهرستان آق قلا

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 454
  • کد خبر : 39770