عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان برگزارشد


جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان برگزارشد

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان برگزارشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان ، جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان به ریاست مهندس صادقلو فرماندار، مهندس چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،خانم معصومی معاون اداره کل بهزیستی استان، بخشداران و اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس صادقلو فرماندارضمن عرض خیرمقدم وتبریک ایام پرخیر و برکت ربیع الاول و میلاد با سعادت پیامبر مهربانی و دوستی حضرت محمد(ص) و هفته وحدت بیان داشتند: هدف از برگزاری این جلسه اجرای طرح تقسیم کارملی برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی است و مقوله های خودکشی، طلاق، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی، اعتیاد، حاشیه نشینی و مهاجرت را ازمهمترین عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه به حساب آورد.

وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون و فراگیر شبکه های مجازی و اجتماعی و آسیب های اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی ناشی از استفاده ناصحیح و عدم شناخت کامل از این پدیده می توان نام برد.

وی در خصوص جایگاه ونقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و تشکلهای دینی در تولید محتوای دینی، فضای مجازی و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی، ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی، فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی و ارتقای آموزه های دینی با رویکرد پیشگیری و کنترل آسیب ها و امنیت خانواده و تربیت اسلامی در فضای مجازی مطالبی را بیان نمودند.

وی خاطرنشان کرد:اعتیاد و مشروبات الکی ، طلاق، حاشیه نشینی و مهاجرت را می توان از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه نام برد ، همکاری وهم افزایی، هماهنگی ، انسجام بخشی، تمرکز و بسیج ظرفیت ها و توانمندی های همه دستگاهای اجرایی و نهادهای دولتی ، گروه ها و تشکل های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و حل مسائل و آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

در ادامه مهندس چراغعلی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبط محمدمصطفی (ص) در خصوص ابلاغ آیین نامه جدید شورای اجتماعی کشور و طرح تقسیم کار ملی برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی به اختصار مطالبی را بیان کردند و فرمودند همه دستگاهها اجرایی اهتمام جدی در اجرای این ابلاغیه را داشته باشند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به دبیرخانه این شورا ارسال نمایند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 1599
  • کد خبر : 39813