عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس:

اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق است

اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس درسومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان با اشاره به تاثیر منفی قاچاق کالا و ارز بر تولید داخلی و بیکاری جوانان، برنامه ریزی اصولی، هماهنگی بین ادارات و نهادها، استفاده از ظرفیت های قانونی، شناسایی گلوگاه های قاچاق کالا و نیز انجام اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی را از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق دانست و بر آن تاکید کرد.
فرهاد شیبک گفت: تنها انجام اقدامات سخت افزاری برای مقابله و پیشگیری از ورود کالای قاچاق کافی نیست بلکه بایستی با اقدامات فرهنگی اقشار مختلف جامعه را به خرید کالای ایرانی تشویق و ترغیب کرد که در این بین نقش رسانه ها بسیار مهم است.
وی افزود: یکی از اقدامات خوب دولت درحوزه مبارزه با قاچاق کالا اجرای طرح شناسایی انبارها و رصد کالاها از مبدا تولید تا مصرف است که براین اساس درگنبدکاووس حدود 1400 انبار توسط صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان اصلی در نظارت بر گردش کالا شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شده است.
محمدرضا دنکوب گفت: لوازم خانگی، دارو، انواع نوشیدنی، نفتگاز و گیاهان دارویی از مهمترین اقلام کشف شده قاچاق در گنبدکاووس بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت گزارش کشف کالای قاچاق توسط ادارات و نهادهای متولی به مراجع قضایی ظرف کمتر از 24 ساعت، افزود: کالای کشف شده باید بلافاصله به مکان دیگر منتقل و یا کالا در همان واحد متخلف با دستور قضایی پلمپ شود.
دنکوب بابیان اینکه عرضه کالای قاچاق چه در مبدا و چه در مقصد، قاچاق بوده و جرم به حساب می آید، اضافه کرد: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اگر ارزش کالای قاچاق بیش از 100 میلیون ریال باشد، وسیله نقلیه ای که درحال حمل این کالاها باشد نیز به نفع دولت ضبط می شود.
وی تصریح کرد: براساس اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درسال 94، مقدار جرایم کالاهای قاچاق، یک تا چند برابر ارزش کالا بر اساس گزارش ارزش گذاری گمرک، علاوه بر توقیف کالا است که متخلف باید پرداخت نماید.
سرهنگ نعمت الله شهیدی جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در این جلسه از کشف و ضبط مقداری کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 200 میلیون ریال توسط انتظامی از 27 شهریور تا 11 آذر امسال خبر داد.
دکتر رضا صابری مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تاکید برضرورت آموزش به واحدهای صنفی بویژه درحوزه لوزام آرایشی و بهداشتی و نیز عطاری ها، گفت: در حوزه سلامت جامعه باید بدون اغماض یا گذشت با متخلف برخورد و واحدهای متخلف و بدون پروانه کسب نیز پلمپ شوند.
در این جلسه که مقرر شد کمیته های زیر مجموعه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز فعالیت بیشتری داشته باشند، برخی اعضا نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه کالا و ارز پرداختند

اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق است

 

اقدامات فرهنگی برای خرید کالای ایرانی از عوامل موثر در موفقیت مبارزه با کالای قاچاق است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 555
  • کد خبر : 39944