عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد


ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد

ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، با حضور حسین احمدی فرماندار بندرگز و احمدی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان ریاست جدید هلال احمر شهرستان معرفی شد.

فرماندار بندرگز با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت اظهار داشت : خدمات نیروهای امدادگر جمعیت هلال  احمر کشور در حوادث و رویدادهای مختلف بویژه زلزله استان کرمانشاه ارزشمند و قابل تقدیر می باشد.

حسین احمدی افزود : هلال احمر شهرستان بندرگز که در سال 1306 تاسیس شده یکی از  قدیمی ترین تشکیلات هلال احمر کشور و به عنوان یکی از مظاهر افتخارات این منطقه و استان می باشد و این مسوولیت دست اندرکاران این سازمان را بیش از این خواهد کرد.

احمدی گفت : یکی از امتیازات و برتریهای هلال احمر نسبت به سایر دستگاههای اجرائی ، حضور در بین آحاد جامعه در زمان سختی ها ، رنجها واتفاقات و حوادث می باشد و همین رسیدگی به مشکلات و دستگیری از آسیب دیدگان هست که ارزش خدمات این نهاد مردمی را در جامعه بیش از پیش نموده و جایگاه والایی نیز در پیشگاه خداوند متعال دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان جزء مناطق حادثه خیز کشور می باشد بر ضرورت آمادگی مستمر نیروها و تجهیزات جمعیت هلال احمر تاکید نمود و افزود  : تدوین برنامه های  پیشگیری ،  تهیه بانک اطلاعاتی و شناسائی ظرفیتهای این حوزه  و تعامل با سایر دستگاههای اجرائی سهم بسزائی در کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی در سطح شهرستان خواهد داشت.

احمدی اظهار داشت : شهرستان بندرگز در ورودی استان گلستان همه ساله پذیرای جمع زیادی از مسافران وگردشگران و  زائران مشهد مقدس می باشد ، بنابراین باید  با احداث کمپهای دائمی امدادو نجات و ایجاد امنیت ، اطمینان و آرامش  زمینه اقامت و ماندگاری این مسافران و رونق کسب و کار شهرستان فراهم گردد.

فرماندار بندرگز با اشاره به رویکرد توسعه محور و توجه ویژه استاندار گلستان به بحث سواحل و درآمد های اقتصادی آن گفت : با وجود سواحل بندرگز و نوکنده تاکنون از این موهبت خدادادی بهره برداری مناسب نشده  و بزودی نیز سرمایه گذاران عمانی فعالیت خودشان را در ساحل بندرگز آغاز خواهند نمود  ، تجهیز کمپ های امداد و نجات ساحلی و همچنین جنگل فرصت خوبی برای ارائه خدمات به مسافران فراهم می نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تقدیر از تلاشهای محمد ذبیحی در طی دوران مسوولیت  و بویژه راه اندازی مرکز خدمات درمانی در محل شعبه بندرگز ، بر تجهیز و رونق بیشتر این مرکز درمانی با وجود انتقال بیمارستان و نیاز شهروندان به عنوان یکی از الویتهای مهم ریاست جدید  این سازمان تاکید نمود.

همچنین مدیرکل جمعیت هلال احمر استان با اعلام اینکه کشور ما  بر روی کمربند زلزله قرار دارد ،  هر لحظه در جای جای این کشور احتمال بروز زلزله وجود دارد .

دکتر احمدی  با توجه به پیگیریها و درخواستهای مسوولین شهرستان ، قول  احداث کمپ ثابت امداد و نجات در ورودی غربی شهرستان بندرگز را به فرماندار شهرستان  داد.

وی یکی از مشکلات عمده هلال احمر را نبود پد استاندارد بالگرد های خاص هلال احمر عنوان کرد و اظهار داشت :  با توجه به هزینه 400 میلیارد ریالی هر بالگرد ، امکان فرود آمدن آنها در پدهای غیر استاندارد وجود ندارد .

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان با اعلام اینکه در حال حاضرمراحل نهائی جهت تحویل بالگرد امداد و نجات به استان در حال انجام می باشد افزود : یکی از نقاطی که برای استقرار پد بالگرد انتخاب شده در شهرستان بندرگز می باشد و حدود 30 درصد نیزپیشرفت  فیزیکی داشته است.

گفتنی است در پایان این نشست  طاها میرصادقی به عنوان ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان معرفی و از زحمات محمد ذبیحی تقدیر و تشکر شد.

 

ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد

 

ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد

 

ریاست جدید هلال احمر شهرستان بندرگز معرفی شد

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1165
  • کد خبر : 40039