عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پارک ملی گلستان در حوزه سرزمینی استان گلستان است و از این استان منفک نخواهدشد

فرماندار گالیکش در شصتمین سال صیانت از پارک ملی گلستان؛

پارک ملی گلستان در حوزه سرزمینی استان گلستان است و از این استان منفک نخواهدشد

پارک ملی گلستان در حوزه سرزمینی استان گلستان است و از این استان منفک نخواهدشد

 فرماندار گالیکش در شصتمین سال صیانت از پارک ملی گلستان اظهار کرد: پارک ملی گلستان در حوزه سرزمینی استان گلستان است و از طرف استاندار محترم جناب آقای دکترهاشمی این اطمینان به مردم داده شده که به هیچ عنوان این پارک از استان گلستان منفک نخواهد شد و نگرانی دراین خصوص بی‌مورد است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، حسن خسروی فرماندار شهرستان گفت: پارک ملی گلستان بعنوان ذخیره‌گاه زیستکره یکی از نقاط با ارزش و با اهمیت محیط‌زیست نه‌تنها در کشور بلکه جهان می‌باشد که قطعأ برای حفاظت و توسعه آن به یک مدیریت کاملأ علمی، تخصصی و یک عزم ملی نیاز است.

وی افزود: اصلأ ایجاد این شبهه در بین مردم شاید به دلیل این است که سازمان محیط زیست قصد دارد مدیریت، کارکرد و برنامه‌های حفظ و استفاده از از این پارک ملی را ارتقا دهد لذا برخی با القاء این موضوعات کاذب می‌خواهند اصل برنامه‌ها را تخطئه کنند.

فرماندار گالیکش درخصوص نحوه مدیریت جدید این ميراث طبيعي گفت: قطعأ هیأت امنای مدیریت پارک ملی با هماهنگی کامل مدیریت عالی استان انتخاب می‌شوند که از افراد خبره، با تجربه و متخصص مدیریت پارک، به خصوص از ظرفیت جوامع محلی استفاده خواهند شد لذا جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد از این پس نقششان در مدیریت پارک پررنگ‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پارک ملی گلستان به عنوان یکی از مناطق مهم در بحث اکوتوریسم ان‌شاالله جایگاه خود را پیدا می‌کند و نقش بسزایی در اکوتوریسم کشور خواهدداشت.

خسروی تصریح کرد: قطعأ فرماندار نیز به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان نقش نظارتی خود را کمافی‌السابق ایفا خواهد نمود و از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت صیانت و توسعه همه جانبه پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از امانت‌های محیط‌زیستی برای نسل‌های آینده استفاده خواهد کرد.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 431
  • کد خبر : 40317