عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان برگزار شد


جلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان برگزار شد

جلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان برگزار شد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان این شهرستان بر مشارکت بیشتر خیرین و مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: هرجا حضور مردم پررنگ بود، کارها با موفقیت پیش می رود.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: کمک های خیرین و مردم به دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی باید در این شهرستان هزینه شود و ارسال آن به دیگر شهرها یا مرکز استان توجیهی ندارد.
فرهاد شیبک نیز در این جلسه گفت: سالمندان از ظرفیت های با ارزش جامعه هستند که می توان از تجربه و دانش آنان استفاده کرد.
وی با قدردانی از ارائه خدمات کمیته امداد و بهزیستی به بخشی از قشر سالمندان، افزود: ارائه خدمات به همه سالمندان و افرادی که در آستانه سالمندی قرار دارند باید در دستور کار دیگر مدیران بویژه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.
شیبک اضافه کرد: راه اندازی بنیاد فرزانگان و یا سرای سالمندان که قشر سالمند بتواند از خدمات آن برای پرکردن اوقات فراغت و تبادل تجربه به دیگران استفاده کند، از نیازهای امروز گنبدکاووس است که باید با کمک بخش خصوصی و خیرین راه اندازی شود.
وی با تاکید برضرورت برنامه ریزی برای فراهم کردن زمینه ایجاد نشاط اجتماعی درجامعه بویژه برای قشر سالمند تصریح کرد: خیرین علاوه برحوزه های عمرانی و عام المنفعه مثل مدرسه، مسجد و خانه بهداشت، لازم است که در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز ورود نمایند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس یادآور شد: آسیب های اجتماعی و روند رو به رشد آن در جامعه نگران کننده است و باید برای پیشگیری و کاهش آن به دولت کمک کرد زیرا دولت به تنهایی قادر به رفع این آسیب ها نیست.
شیبک به آمار تقریبی 30 هزار سالمند بالای 60 سال در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب توسط ادارات و نهادها و با بهره گیری از ظرفیت خیرین، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد برای پرکردن اوقات فراغت این قشر با تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از آنان تلاش کرد.
رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش ها و کمک های خیرین به بهزیستی بدون ذکر میزان آن، گفت: با اینکه کمک های خیرین و افراد حقیقی و حقوقی به بهزیستی درسال های اخیر تا 200 درصد رشد داشته است اما با توجه به وجود هشت هزار معلول تحت پوشش این نهاد، نیازمند کمک های بیشتر هستیم.
محمدرضا فشایی افزود: علاوه بر کمک های خیرین که در اختیار مددجویان قرار می گیرد، 14 مرکز توانبخشی غیر دولتی زیر پوشش بهزیستی که چهار مرکز آن شبانه روزی می باشد به معلولان خدمات ارائه می کند.
وی از برگزاری همایش ویژه خیرین برای جلب مشارکت های مردمی در دی ماه امسال خبر داد و گفت: روند رو به رشد جمعیت سالمند در کشور که پیش بینی می شود از 9،3 درصد فعلی به 14،4 درصد در سال 2030 برسد، نیازمند برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات رفاهی به این قشر است.
فشایی به برخی خدمات بهزیستی به سالمندان از جمله حمایت های درمانی و بیمه ای، ارائه خدمات توانبخشی و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی اشاره کرد و افزود: دیگر ادارات و نهادها نیز باید شرایط را برای پرکردن اوقات فراغت سالمندان ازجمله توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی، راه اندازی بنیاد فرزانگان، اهدای کارت منزلت و توجه به مبلمان شهری فراهم نمایند.

جلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان برگزار شد

 

جلسه مشترک شورای مشارکت های مردمی و شورای سالمندان برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 408
  • کد خبر : 40490