عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام فرماندار شهرستان آق قلا به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

صبح امروز به مناسبت پنجم دی ماه صادر شد:

پیام فرماندار شهرستان آق قلا به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

پیام فرماندار شهرستان آق قلا به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

صبح امروز سه شنبه پنجم دی ماه ،همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی،"امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ،متن پیام رئیس ستاد بحران این شهرستان به شرح ذیل می باشد:

"بسمه تعالی"

بنا بر تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، روز 5 دی " روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

این روز، فرصت مغتنمی است تا در سطح ملی،استانی و شهرستانی نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌های مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

ارتقاء دانش و آگاهی عمومی از یک سو و نظارت دقیق مدیریت ها بر اجرای قوانین و ممانعت از عوامل خطرساز، به میزان قابل توجهی در کاهش اثرات بلایای طبیعی مؤثر خواهد بود. هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی فرصتی است تا از حوادث گذشته درس گرفته و از تجارب کنونی برای آینده برنامه ریزی داشته باشم و بدانیم که که این حوادث آخرین حوادث شهرستان نخواهد بود و باید همیشه و در هر زمان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در بین تمامی مسئولان، مدیران و مردم وجود داشته باشد.

ایجانب ضمن گرمیداشت این روز ، از تمامی مسئولان شهرستان آق قلا خواستارم در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه ای تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه برنامه ریزی و عمل برای مدیریت بحران و راهکارهای پیشگیرانه به کار بگیرند.امید است با نگاه دانش محور و با بهره گیری هرچه بیشتر از یافته های علمی و تجارب به دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

"امانگلدی ضمیر"

فرماندار شهرستان آق قلا

 

 

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1050
  • کد خبر : 40648