عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

  جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرمانداری و سایر اعضا روز دوشنبه 4 دی 96 در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ شیرنگی معاون فرماندار ضمن تبریک به مناسبت هفته ثبت احوال گفت: ثبت احوال وظیفه ثبت وقایع چهارگانه و صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه را دارد.
وی افزود: تاریخچه تشکیل ثبت احوال بصورت منسجم و سازمان یافته به قرن 19 در ایران و به همراه نوسازی و لزوم شناسایی افراد برای ارتش و مالیات در سوم دی 1297 سازمان ثبت احوال شروع به کار کرد بعضی وقایع ولادت و زاد و ولد بر اساس اعتقادات در جلد قرآن ثبت می شد و مرگ هم روی سنگ قبر.
شیرنگی اظهار داشت: در آن زمان یک سیستم منسجم وجود نداشت کم کم با رشد علم و توسعه شهر و افزایش جمعیت نیاز به ثبت احوال که بتواند این اطلاعات را ثبت کند و از سال 1304 دولت مردم را ملزم به دریافت شناسنامه از ثبت احوال کرد.
وی اظهار داشت: اداره ثبت احوال در توسعه کشور در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در برنامه ریزی های مدیران سطح بالا نقش مهمی ایفا می کند چرا که  برای مدیریت یک کشور و شهر نیاز به اطلاعات اولیه دارد.
معاون فرماندار تصریح کرد: لازم است ثبت احوال با علم جهانی و استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای روز  خدمات خود را بهینه کند و تغییر ارائه خدمات از سنتی به الکترونیکی اقدام بسیار ارزشمندی می باشد.

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .