عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد اشتغال شهرستان گمیشان برگزار شد

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛

جلسه ستاد اشتغال شهرستان گمیشان برگزار شد

جلسه ستاد اشتغال شهرستان گمیشان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ جلسه ستاد اشتغال شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرماندار گمیشان، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

 "محمود ربیعی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه گفت: تولید و اشتغال یک ضرورت مهم در جامعه است که رابطه مستقیمی با هم دارد.

وی افزود: دولت تسهیلات اشتغالزایی را در جامعه ارائه و هدایت می کند تا با رونق بخشی و ایجاد فعالیت های اقتصادی برای افراد، بنگاه ها و واحدهای تولیدی شغل پایدار ایجاد شود.

ربیعی با تاکید بر وظیفه مندی دستگاه های عضو ستاد اشتغال اذعان داشت: سرعت در کار برای جذب اعتبارات و دقت در کار برای ایجاد شغل پایدار و مولد از وظایف مهم دستگاه های عضو ستاد اشتغال می باشد.

معاون استاندار همچنین توجیه پذیر بودن طرح های اقتصادی و اشتغالزایی را امری ضروی و مهم برشمرد و افزود: طرح ها باید بازار پسند، کارشناسی شده، آینده نگر و متناسب با نیازها باشد تا روند توسعه اقتصادی خود را به خوبی طی کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشاغل ایجاد شده در گمیشان تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیکاری در شهرستان کاهش یافته و به نرخ 19/9 درصد رسیده است و تلاش همه دستگاه ها ایجاد شغل پایدار متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در منطقه می باشد.

ربیعی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر افزایش اشتغال توسط دستگاه ها در سطح شهرستان گفت: اشتغال در واقع توجه به عدالت اجتماعی و افزایش امید به زندگی در بین جوانان است.

"امیرشیر توماج" فرماندار گمیشان نیز در این جلسه گفت: آبزی پروری، کشاورزی و دامداری ظرفیت های مهم شهرستان در جهت ایجاد اشتغال است.

وی اضافه کرد: دولت تسهیلات خوبی را در قالب بند الف و ب، مناطق محروم روستایی ارائه می کند و این فرصت خوبی برای جذب و استفاده از تسهیلات در جهت رونق اقتصادی می باشد.

توماج ادامه داد: از سرمایه گذارانی که در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان برنامه داشته و تلاش می کنند قطعاً حمایت ویژه ای خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در گمیشان تصریح کرد: متقاضیان با ارائه طرح های توجیهی متناسب با برنامه های در نظر گرفته شده برای شهرستان می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

در ادامه این جلسه معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه وظیفه دستگاه ها را علاوه بر هدایت طرح های توجیهی و اقتصادی، مشاوره دانست و گفت: ارائه مشاوره و راهنمایی طرح های توجیهی و اقتصادی برای متقاضیان می تواند باعث تسریع در انجام کارهای اقتصادی و اشتغالزایی شود.

وی افزود: طرح ها باید بر اساس توانمندی افراد و درواقع بیانگر مدلی برای شهرستان در جهت ایجاد اشتغال پایدار باشد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های منطقه خاطر نشان کرد: شیلات و گردشگری از ظرفیت های مهم شهرستان می باشد و استفاده از این ظرفیت ها زمینه ساز اشتغال پایدار خواهد شد.

 

جلسه ستاد اشتغال شهرستان گمیشان برگزار شد

 

جلسه ستاد اشتغال شهرستان گمیشان برگزار شد


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 518
  • کد خبر : 40998