عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

مهندس ربیعی در جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر:

گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر،جلسه كارگروه اشتغال این شهرستان باحضور مهندس محمود ربيعي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري گلستان ،دكتر رهبري معاون مديركل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان،حبیب شفائي فرماندار و اعضاي كارگروه این شهرستان درسالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

در ابتدا حبیب شفائی فرماندار آزادشهر در این جلسه ابراز داشت: در راستای هماهنگی بین سازمان ها و ادارات مختلف مرتبط با بحث اشتغال تاکنون 8 جلسه شکل گرفته است که تاکنون از سهمیه 1569 نفری شهرستان توانسته ایم ایجاد 1152 شغل را محقق کنیم و برخی از ادارات هنوز نتوانسته اند در بحث ایجاد اشتغال به میزان در نظر گرفته شده برسند که اعلام میکنیم ظرف 45 روز آینده سهمیه مربوطه را پوشش قراردهند.
وی گفت: یکی از معضلات عدیده در راستای اشتغالزایی و اعطای تسهیلات، گرفتاری های متعدد متقاضیان در ادارات و بانک ها و همچنین عدم راهنمایی مناسب به ارباب رجوع درخصوص نوع فعالیت و تسهیلات قابل عرضه است.
فرماندار آزادشهر افزود: بایستی با روان سازی و ارائه مشاوره مناسب از سوی کارشناسان ، گام های موثر در این مسیر برداشته شود.

 

در ادامه جلسه محمود ربیعی معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال بحث تولید و اشتغال را مطرح کردند که ادامه راه اقتصاد مقاومتی سال گذشته بود.
وی افزود: با تلاش استاندار وقت و دیگر مسئولان، استان گلستان در سال گذشته رتبه ششم کشوری در ایجاد اشتغال را به دست آورد و در سال جاری نیز تاکنون در رتبه دهم سامانه رصد قرار داریم.
وی خاطر نشان کرد: باید کوشش مستمر داشته باشیم تا ضمن خدمت به مردم منطقه جایگاه فعلی را نیز ارتقا بخشیم.
ربیعی با اشاره به حوادث روزهای اخیر گفت: اتفاقات پیش آمده بیشتر به دلیل بیکاری است که این خود نشان می دهد فعالیت ستاد اشتغال مستقیما با امنیت ملی در ارتباط است و باید توجه داشته باشیم که با کنترل بیکاری و جلوگیری از رشد این معضل در راستای امنیت اجتماعی و روانی، نقش خود را ایفا نماییم.
وی افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته در کل کشور 971 هزار شغل می بایست در سال جاری ایجاد شود که سهم استان گلستان از این مقدار 19400 شغل است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان افزود: دستیابی به این هدف در سه بخش کشاورزی، صنعت، معدن تجارت و خدمات تعریف شد و برای شهرستان آزادشهر نیز ایجاد 1569 شغل در نظر گرفته شد.
وی گفت: باید در نظر داشته باشیم افراد حاضر در اجتماعات اخیر، بیشتر مطالبات بحق نظیر اشتغال داشتند که اکثرا جوانان همین مرز و بوم بودند هرچند دشمنان دیرین انقلاب اسلامی نیز همچون گذشته و همیشه از این انتقاد برخی افراد جامعه سوء اسفاده نمود و سعی داشت با انحراف آن به خواسته های خود برسد که با هوشمندی مسئولان نظام راه به جایی نبردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات در حوزه اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال، تامین وثیقه افراد تحت پوشش های کمیته امداد و بهزیستی و برخی مراجعین روستایی است که در جلسات مختلف با بانک ها و سازمان های مرتبط عی در روان سازی این معضل برای این دسته از متقاضیان داریم.

 

در انتها، اعضای حاضر جلسه در خصوص مشکلات و ارائه خدمات تسهیلات اشتغالزایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

 

گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

 

گلستان رتبه دهم کشوری را در ایجاد اشتغال دارد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 415
  • کد خبر : 41067