عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

سرپرست فرمانداری ترکمن؛

یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری ترکمن در ششمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان روز دوشنبه 2 بهمن در محل فرمانداری برگزار شد گفت: یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت: میزان مطالعه در کشور ما اندک و نازل است و نیازمند برنامه ریزی دقیق وهمه جانبه می باشد لذا بایستی در مسیری تلاش کنیم که منجر به دستیابی به خروجی مطلوب و اینکه جامعه به سمت مطالعه کتاب سوق داده شود.
وی یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی را ایجاد فضای جذاب، شاداب و بانشاط دانست و گفت: این کار باعث ایجاد جاذبه و استفاده شدن از مکان های مطالعه و درنتیجه  قرار گرفتن در مسیر مطالعه می شود.
سرپرست فرمانداری اظهار داشت: جامعه کتابخوان جامعه سالمی است و آمار آسیب های اجتماعی صحت آن را تایید می کند.
 وی لازمه فرهنگسازی را فراهم کردن امکانات و بسترها دانست و گفت: اگر در خانواده در شتاب و مشغله های زندگی ساعات یا دقایقی از روز را اختصاص به مطالعه کتاب دهیم باعث نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواهیم شد چرا که پدران و مادران الگوی فرزندان هستند.
 هیوه چی در این جلسه که با محوریت هماهنگی برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه فجر ظرفیتی است که در آن وقایع اتفاق افتاده را برای نوجوانان و جوانان بازگو ، کتاب ها ونشریاتی که دراین حوزه وجود  دارد به آنها نشان داده شود تا با مطالعه آن ها سوالاتی که درخصوص انقلاب و دهه فجر در ذهنشان وجود دارد پاسخ داده شود و با فرهنگی که باعث این حرکت عظیم شده آشنا شوند.
توماج رئیس کتابخانه عمومی شهرستان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 96 کتابخانه گفت: برنامه هایی ازقبیل مسابقات کتابخوانی ومسابقات نقاشی و همچنین برگزاری  نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی در دهه فجر از جمله برنامه های این دهه می باشد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .