عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل


جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

فرماندار شهرستان گالکیش به همراه مسولان شهرستانی در جمع روستاییان پادل دل حضور پیدا کردند، و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان گالکیش  در جمع روستاییان پادل دل گفت: هدف از تشکیل جلسه در روستاها را آشنا شدن بیشتر مسئولین با اوضاع و احوال مردم روستا عنوان کرد

حسن خسروی افزود: مدیران و مسئولین ادارات و نهاد ها در روستا حضور می یابند تا با یاری خداوند به حد وسع مشکلات روستاییان حل شوند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اتکای ما باید به نفت نباشد و باید در اقتصاد مقاومتی کاری نماییم که اگر نفت را نخریدند و یا کالاهای اساسی را تحریم کردند آسیب نبینیم.

فرماندار شهرستان گالکیش که در جمع مردم روستای پادل سخن می گفت، افزود: بیشترین توان دولت صرف درمان شده است و روستاییان فقط 5 درصد هزینه های بیمارستانی را پرداخت می نمایند.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

خسروی عنوان کرد: مردم از نظر بهداشت دغدغه نداشته باشند و شرایط در زمینه درمان بهتر و در شأن مردم می شود.

همچنین وی در خصوص گاز رسانی به روستای پادل دل گفت: امسال کار گاز رسانی به روستای پادل دل شروع خواهد شد.

فرماندار شهرستان گالکیش در رابطه با اشتغال نیز یادآور شد: اگر مردم به میدان نیایند دولت به تنهایی نمی تواند بحث اشتغال را حل کند مردم کمک کنند تا بشود شغل ایجاد کرد.

خسروی گفت: با توجه به تسهیلاتی که از سوی دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است در صورت تشکیل شرکت تعاونی در سطح روستاها در زمینه تولید وایجاد شغل پایدار تا سه برابر آورده شرکت تعاونی وام با کارمزد 4 درصد فقط به روستاییان پرداخت می شود.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

رئیس بنیاد علوی شرق استان گلستان در جمع اهالی پادل دل گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند درصورتی که دارای زمین مسکونی و زراعی باشند و زمین آنها جزو مستثنیات  باشد تا 500 متر مسکونی و 2 هکتار زمین زراعی به صورت رایگان سند ملکی در یافت خواهند کرد.

صادق دوست با بیان اینکه با صدور سند مالکیت بیشتر مشکلات روستا حل می شود از مهندس ممشلی رئیس منابع طبیعی گالیکش  که در جلسه حاضر بود خواستند تا مقدار مستثنیات به بنیاد علوی اعلام نمایند تا سند مالکیت برای روستاییان صادر شود.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

وی  گفت: کسانی که نسبت به ملک خود با اداره منابع طبیعی دارای مشکل می باشند می توانند از طریق دایره حقوقی بنیاد علوی  مشکل خود را پیگیری نمایند.

 

ممشلی رئیس اداره منابع طبیعی وآابخیز داری شهرستان گالیکش در جمع روستاییان پادل دل گفت: بذر یونجه و نهال مثمر شامل سیب ،به ،گلابی به صورت رایگان به متقاضیان داده می شود کسانی که متقاضی بذر یونجه و نهال مثمر رایگان می باشند می توانند درخواست های خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش  ارائه دهند.

با توجه به اینکه بیشترین مشکل اهالی روستای پادل دل با منابع طبیعی در خصوص مالکیت اراضی کشاورزی بود و بیشترین وقت جلسه به این موضوع اختصاص یافت.

ممشلی گفت:  افرادی که زمین هایشان با منابع طبیعی دارای مشکل می باشد می توانند از طریق ماده واحده 56، مشکلات خود را به شعبه دوم حقوقی گرگان تحویل نمایند تا مشکل آنها بررسی و اقدام شود.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

زارع رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش در این جلسه گفت: در خصوص مشکل جاده بین مزارع روستای پادل دل قول مساعد  جهت باز گشایی جاده بین مزارع روستای پادل دل را دادند.

زارع گفت: با توجه به عدم بازده محصولات کشاورزی در اراضی شیبدار، احداث باغات  در اراضی شیبدار توسط پیمانکاران جهاد کشاورزی اجرا می شود که نیاز به همت کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی دارد.

وی همچنین در خصوص  مشکل آب کشاورزی روستای پادل دل گفت: مسئولین شهرستانی در این زمینه نظر مساعد دارند  به محض دریافت مجوز بهره برداری آب  از طریق اب منطقه ای گنبد که پیگیر آن هستیم  در اسرع وقت لوله کشی  آب به اراضی کشاورزی پادل دل را انجام خواهیم داد.

زارع همچنین اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی جهت آموزش کشاورزان و مقابله با آفات محصولات کشاورزی در روستا ها حاضر می شوند و از کشاورزان خواستند کلاسهایی  که با حضور کارشناسان جهاد برگزار می گردد جهت بالا بردن راندمان تولید محصولات خود حاضر شوند.

 

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

دکتر رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش در جمع روستاییان پادل دل گفت:  در ابتدای سال 1394طرح گسترش شبکه بهداشت بازنگری می شود و ایشان قول مساعد دادند موضوع خانه بهداشت روستای پادل دل را با توجه به اینکه این روستا در بین روستاهای  کوهستانی دهستان نیلکوه از جمعیت بیشتری برخوردار است به نحوی مطرح نمایند که بتوانند موافقت احداث خانه بهداشت در روستای پادل دل را دریافت نمایند.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

دکتر رضایی همچنین در جمع اهالی پادل دل  گفت: تا الان در شهرستان  گالیکش  متخصص نداشتیم  و ساکنین شهرستان گالیکش مجبور بودند به سایر شهرها جهت مداوای خود بروند که با توجه به فراهم شدن طرح نظام سلامت از روز یکشنبه هفته آینده کلینیک تخصصی در مرکز بهداشت شهرستان گالیکش ایجاد خواهد شد و در این مرحله متخصص اطفال و متخصص داخلی شروع به کار خواهند کرد و تا یک ماه آینده نیز متخصص قلب و سایر متخصصین در این مرکز به بیماران خدمات رسانی خواهند کرد.

 جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل

وی همچنین یکی از دغدغه های فرماندار شهرستان و مسئولین بهداشتی را ایجاد بیمارستان در شهرستان عنوان کردند.

فرماندار گالیکش در پایان از یکی از کارگاه تولید خیاطی روستای پادل دل که با همت یکی از نوجوانان روستا دایر شده بود بازدید کردند.

جلسه فرماندارو مسئولین ادارات گالیکش با اهالی پادل دل


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دهیار
  • بازدید : 1469
  • کد خبر : 4158