عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای 210 برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه فجر /افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه با اعتبار 390 میلیارد ریال

فرماندار شهرستان آق قلا در نشست با گروه خبری فجر گلستان خبرداد:

اجرای 210 برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه فجر /افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه با اعتبار 390 میلیارد ریال

اجرای 210 برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه فجر /افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه با اعتبار 390 میلیارد ریال

فرماندار شهرستان آق قلا از پیش بینی 210 برنامه مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین افتتاح و کلنگ زنی 45 پروژه عمرانی، تولیدی با اعتبار 390 میلیارد ریال و اشتغالزائی 87 نفر در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا، "امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا با حضور در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در نشست گروه خبری فجر گلستان شرکت کرد و گزارشی از برنامه ها و مراسمات دهه فجر این شهرستان ارائه کرد.

ضمیر در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه آماری از جمعیت و همچنین ترکیب قومیتی شهرستان پرداخت و افزود:شهرستان آق قلا دارای 134 هزار نفر جمعیت بوده که در دو نقطه شهری آق قلا و انبار الوم به ترتیب با 34 هزار و 7 هزار نفر و قریب 100 هزار نفر از مردم این شهرستان در 76 روستای بخش های مرکزی و وشمگیر این شهرستان ساکن هستند.82 درصد از ساکنین شهرستان آق قلا را قوم ترکمن و مابقی ترکیب جمعیتی از اقوام سیستانی و بلوچ را تشکیل می دهند که با همدلی و برادری در کنار هم،زندگی مسالمت آمیز توام با وحدت قابل وصفی را دارند.

فرماندار شهرستان آق قلا استقرار بزرگترین شهرک صنعتی استان که در حال حاضر با 150 واحد تولیدی و صنعتی با 80 درصد فعالیت از مجموع کل واحدها و همچنین شهرک صنعتی یکهزار هکتاری اترک را بزرگترین پتانسیل شهرستان آق قلا در چرخه صنعتی و اشتغالزائی بیان کرد.

وی روستای عطا آباد بخش مرکزی شهرستان آق قلا را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان "پایتخت مبل روستائی ایران" و روستای فاقد بیکار عنوان کرد و از صدور مجوز شهرک صنعتی تخصصی صنایع چوب و مبلمان و اقدامات اولیه در خصوص احداث این شهرک خبر داد.

رئیس ستاد هماهنگی دهه فجر شهرستان آق قلا از پیش بینی برگزاری 210 برنامه مختلف فرهنگی و اجتماعی در این ایام مبارک خبر داد و دیدار با خانواده معظم شهداء با حضور معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و همچنین سخنرانی در نماز جمعه در خصوص اقدامات و برنامه های دولت دوازدهم را سرآغاز برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر در روزهای 12 و 13 بهمن ماه عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به در پیش رو بودن ایام عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام "حضرت فاطمه زهراء(س)" از آذین بندی و زنگ انقلاب در روز شنبه 14 بهمن ماه با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی در مدارس شهرستان آق قلا خبر داد.

وی از افتتاح و کلنگ زنی 45 پروزه عمرانی، تولیدی و اقتصادی با اعتبار 390 میلیارد ریال و اشتغالزائی 87 نفر در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و مراسم متمرکز شهرستان آق قلا با حضور "دکتر هاشمی" استاندار محترم گلستان را 21 بهمن ماه اعلام کرد.

اتمام عملیات مرمت و افتتاح و بازگشایی مسیر تردد بر روی پل تاریخی شهر آق قلا همراه با برگزاری جشن مردمی با حضور استاندار محترم،افتتاح فاز یک میدان زندگی،همایش پیاده روی خانوادگی با شعار انقلابی و رویکرد مبارزه با اعتیاد،مراسم تجلیل از انقلابیون ،جشن انقلاب،جنگ شادی،برپائی نمایشگاه توانمندی های شهرستان،افتتاح تالار پذیرائی در روستای قربان آباد،بازیافت باطری و چندین واحد تولید در شهرک صنعتی،سالن ورزشی روستای گری دوجی، همایش کودک و نوجوان، نشست بانتوان و تحکیم خانواده ، همایش نخبگان، مسابقات کشتی سنتی و بازیهای بومی و محلی از مهمترین برنامه های اجرایی ستاد دهه فجر می باشد که "امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا در نشست خبری گروه فجر گلستان عنوان کرد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 498
  • کد خبر : 41688