عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور سرپرست فرمانداری در نماز جمعه بندرترکمن


حضور سرپرست فرمانداری در نماز جمعه بندرترکمن

حضور سرپرست فرمانداری در  نماز جمعه بندرترکمن

 الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری شهرستان روز جمعه مورخ 13 بهمن در میان نمازگزاران حضور و پیش از خطبه های نماز جمعه بندر ترکمن به ارائه گزارشی از عملکرد دولت در شهرستان پرداخت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی سرپرست فرمانداری ضمن تبریک ایام ا.. دهه فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  اظهار داشت: امسال در دهه مبارک فجر، 44 پروژه عمرانی اقتصادی و اشتغالزایی با اعتبار 45 میلیارد و 500 میلیون تومان با اشتغال زایی 99 نفر افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به  طرح ملی زهکشی 280هزار هکتاری استان گفت: این طرح از جمله طرحهای عمرانی در حوزه کشاورزی از پروژه های سفر ریاست محترم جمهوری می باشد که در حوزه شهرستان ترکمن با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان در حال انجام است . زدودن شوری خاک ، بالا رفتن کیفیت خاکی و تناژ تولید محصول و نهایتاً رونق اقتصادی از جمله مزیت های طرح زهکشی می باشد و درحال حاضر پیشرفت فیزیکی آن رضایتبخش است.
وی با اشاره به اینکه درآمد شهرستان عمدتا از طریق کشاورزی، دامداری و صیادی می باشد گفت: امیدواریم  طرح  زهکشی اراضی با کمک به کشاورزان، تاثیرگذاری خوبی بر اقتصاد شهرستان داشته باشد.
هیوه چی با اشاره به پروژه آب شیرین کن گفت: این پروژه در راستای تامین آب شرب شهرستانهای ترکمن و گمیشان با اعتبار 32 میلیارد تومان توسط یک شرکت خصوصی با تولید 40 لیتر آب شرب در ثانیه، در مرحله اجرای آزمایشی است و رسما با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص پروژه چهاربانده کردن محور کردکوی بندر ترکمن گفت: یکی از امکانات مورد نیاز شهرستان است که در حال پیگیری و بودجه تخصیص داده شده و بزودی عملیاتی خواهد شد و همچنین چهاربانده شدن محوربندرترکمن به آق قلا نیز درحال پیگیری است.
سرپرست فرمانداری ترکمن افزود: دوبانده کردن خط آهن  یکی از پروژه های بزرگ در حال اجرای شهرستان با اعتبار 107 میلیارد تومان می باشد و اجرای آن باعث افزایش ظرفیت های اقتصادی و توسعه و رشد و پیشرفت شهرستان و استان و تقویت ارتباط با کشورهای آسیای میانه خواهد شد و در این خصوص مشکلات خانواده هایی که در حریم قرار دارند نیز در حال پیگیری است.
وی در حوزه راه آهن در خصوص مسائل ترافیکی گفت: طرح کمربندی شهرستان و نیز احداث روگذر در حال پیگیری است.
هیوه چی با اشاره به گمرک بندرترکمن، کارگاه واگن سازی و طرح های گردشگری ساحلی و آشوراده گفت: با توجه به ظرفیت و قابلیت های شهرستان اگر این سه مورد اساسی در شهرستان ترکمن عملیاتی شود منجر به توسعه شهرستان و استان خواهد شد لذا این موارد نیز در حال پیگیری است.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: از جمله پروژه هایی که از حدود 15 سال پیش راکد مانده پروژه سالن تختی است که برای این پروژه 900 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حال پیگیری است، مسائل و ظرفیت های حوزه سوارکاری نیز  بعنوان یک صنعت ورزشی و درآمدزا در حال پیگیری و حمایت های لازم با جدیت انجام می شود. وی در پایان اظهار داشت: برای ورود سرمایه گذار  به شهرستان باید زیرساختهای لازم در تمام حوزه ها آماده شود تا سرمایه گذار با اطمینان جهت سرمایه گذاری ورود پیدا کند .
 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .