عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سالمندان گنجینه های ارزشمند جامعه هستند

معاون فرماندار در چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان آق قلا:

سالمندان گنجینه های ارزشمند جامعه هستند

سالمندان گنجینه های ارزشمند جامعه هستند

معاون فرماندار شهرستان آق قلا گفت:سالمندان گنجینه های ارزشمند جامعه هستند و جوانان باید تجربه های آنان را برای موفقیت در زندگی به کار ببندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، صبح امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه،چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان آق قلا در سال جاری به ریاست "سید موسی میردیلمی" معاون فرماندار و با حضور مدیران ادارات، نهادها و کارشناسان دستگاههای اجرایی عضو این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

"سید موسی میردیلمی" با اشاره به حفظ فرهنگ سنتی در خصوص کرامت و منزلت سالمندان،افزود:هر میزان به فرهنگ سنتی حمایت از سالمندان نزدیکتر شویم از رواج سراهای سالمندان در جامعه دورتر خواهیم شد.

معاون فرماندار شهرستان آق قلا بیان داشت:سالمندان،جوانان دیروز هستند و با سپری کردن مسیر زندگی،سرشار از تجربه های ارزنده هستند که به بهای جوانیشان به دست آمده است.قشر سالمند سرمایه جامعه محسوب می شوند زیرا آنان مسیری را در عرصه حیات طی کرده اند که ماحصل آن تجربه های موفق و ناموفقی بوده است و امروز تجربه های آنان سرلوحه افراد دیگر است.

وی با بیان اینکه تمام نیاز سالمندان، نیازهای مالی و مادی نیست، اظهار داشت: تکریم و ارج نهادن به جایگاه بزرگترها و سالمندان یکی از مهمترین موارد مورد توجه در جامعه است ولی آنچه باید مد نظر قرار گیرد این است که برای سالمندان و بازنشستگان برنامه خاصی در نظر گرفته نمی شود لذا هر اداره ای می تواند برای بازنشستگان خود نیز برنامه ریزی کرده و از توان و تجارب آنها بخصوص به عنوان مشاور بهره گیرد.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا تاکید کرد:ایجاد فضای مناسب برای توانمند سازی سالمندان در راستای حفظ استقلال فردی، کرامت و منزلت آنان در جامعه و خانواده لازم است و در همین راستا باید با بسیج امکانات موجود در دستگاه های اجرایی ذیربط، با خدمت رسانی به سالمندان تلاش شود تا این قشر از جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

"میردیلمی" در خاتمه سخنان تصریح کرد:نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان تامین اجتماعی از جمله نهادهای خدمت رسانی هستند که در این عرصه فعالیت های بسیاری انجام داده اند و از این رو همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر سایر دستگاه ها باعث می شود تا جامعه سالمندی از خدمات بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

 

سالمندان گنجینه های ارزشمند جامعه هستند

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 609
  • کد خبر : 42819